Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speed!!! Se hit! eller lyssna på SWE15 mfl

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 10:31

    Mycke snack är det.. Men varför är det så intressant med hur fort det igentligen går. ( Om man nu inte skall försöka slå fart rekord. Men riktigt så verkar det ju inte) 27 eller 35 knop vem bryr sig om man inte vurpar? Det är ju antalet skador på utrustning och kropp som mäter hur “fräckt” det verkligen är. Vurpar man inte har man inte gett 100%.
    Skit i knop och mät i spräckta revben och avbrutna master….
    Person bästa = bruten mast och brutalt böjd bom. ( hehe )

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 10:38

    Ett citat från en cart-förare, de brukar vet vad ‘speed’ är. Det stämmer ganska bra med windsurfing oxå:

    “If you think you’re in control, you’re not going fast enough”

    /A

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 11:20

    Lägg dina GPS.er ovanpå instrumentbrädan i bilen så att du kan se siffrorna. Kör iväg kolla hastighetsmätaren och GPS:erna och förundras över teknikens framsteg. Kör gärna där man satt upp “du kör för fort radarskyltar” och kör upp hastigheten stegvis och förundras. DOM FUNGERAR, men skit är att en viss gul GPS pajar med jämna mellanrum. (Batterilocket är inte vattentätt.) Förhoppningen står nu till Suuntos nya GPS klocka med som det verkar lite större fartsiffror. Sista budet är att jag får min i början på augusti.
    Mvh / Mastfots-trycka bör man annars dör man.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 11:27

    Vart kan man få information/pris om Suuntos GPS klocka? MÅSTE HA!!!
    /A

  • boman

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 14:43

    Nästa år kommer det att gå fort om man ska tro på Starboard`s nya concept “Hyper sonic” hur många av er speed freaks är sugna på denna grymmt coola bräda ??
    http://team.extreme.ee/uploads/hypersonic.jpg

    Läste ett intessant inlägg på Starboard konffen om just hype..
    http://www.star-board.com/askteam/read.asp?ID=1074

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 15:03

    Hej
    Jag beställde min på Jollesport i Saltsjö-Boo. Som sagt sista budet var i augusti. Bara tanken, (mina XL och eX mfl. är lite bökiga att ha med ut fast dom fungerar OK), gjorde att jag beställde och framförallt att min kan-allt-Suunto klarat tre år av windsurfing även i december utan att gå sönder. Heja Finland.
    Tills vidare får man nöja sig med att spana in Thomas L och Per,s med fleras underbara driv från NM och det är inte fel det heller. Kanonbilder helt enkelt.

  • tomtenissen

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 18:08

    Ni som säger att det är näst intill omöjligt att nå 30 knop kan ju inte riktigt veta vad ni snackar om, eftersom Rappe, på NM-programmet, sa att en formula går c:a 20 knop på kryss & 30 knop på slör. Att en slalom i hård vind inte skulle gå 5 knop snabbare har JAG svårt att tro på.

    Sen verkar Benke vara en otrevlig jävel, bara för att alla här på konfen inte är speed-nördar som ger sin ena pungkula för 1 knop till behöver du ju inte leka besserwisser.

  • teabag

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 19:34

    Ajdå där blev man slaget på fungret.Men 30 verkar hur som helst mycket svårt även om 40 före 40 är mål så gott som något.
    Jag hade läst nyheterna och med North IQ var det bästa i år runt 27 knop men vad sägs om själva idéerna om:

    Smala slalombräder – speednålar
    Cambersegel.

    Det verkar som om de flesta som intresserar sig håller just på detta???

    Och som en tanke har polarn en gammal slalombräda i källarn.En kopia av en riktigt duktig grabbs custombräda när det begav sig dvs för 15 år sen. Jag försöker få honom att damma av den igen men en gammal fenbox (tre fenor) v och inga fenor verkar göra det svårt.

    Hjälp finnes ??

    Ha det

  • tomtenissen

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 19:56

    Jepp det verkar vara det konceptet som speedfolk kör med (själv är jag fortf. halvt om halvt nybörjare =). Vet tyvärr inte hur du ska göra med fenorna, ring runt till olika surfshoppar och fråga om dom vet. Brukar finnas lite pers som varit med 10-15 år på sådana ställen.

    Annars får ni ha de så gött alla galna surfare.

  • calle_b

    Medlem
    9 juli, 2002 vid 20:01

    Cool bräda!!! smile.gif

    MEN…(hehe, nu börjas d igen)…om en sån där fet historia “exceeds 30kts” så lär juh min saxo göra lika mycket smile.gif
    hehe

    >Benke, jag hör o lyssnar! Ha d gott

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 08:07

    Som sagt man mot mot är det som gäller!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 08:08

    Som sagt man mot man är det som gäller!

  • stinger

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 08:29

    Alpha gjorde väl en speedbräda slutet på 80-talet. Jag vill minnas att Surfsport testade den mot en speedskapelse från BIC (?). Är det ingen som har en sån bräda i källaren?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 11:17

    Jag har haft en serietillverkad speedbräda från 80-talet. Bic(kommer ej ihåg namnet)ca 44cm bred 270cm lång. Den var äckligt snabb men MYCKET svår att kontrollera när man tokkörde för maxspeed så jag la ned den. M a o kontroll är lika viktigt för att verkligen kunna maxa ut. Så det är inte bara så enkelt att köpa en smal speedbräda o vips åka tokfort!!!!!!!!!

    /Speed Freak

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 11:22

    Lille tomteNissen! Så här är det. Bara för att Rappe säger så så är det inte helt sant. Klart som fan att han skarvar o lägger till lite när det gäller att MARKNADSFÖRA i TV, det låter ju mkt ballare med 30 knop eller hur!! Men tro inte på det…det är ingen lek du kann gott dra av 5k för att komma närmre den sanna snanningen!!!!!!!!!!!!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speed!!! Se hit! eller lyssna på SWE15 mfl

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.