Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speed!!! Se hit! eller lyssna på SWE15 mfl

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 15:13

    Har en bräda som är 240×40. Den är helt i kolfiber och byggd och tidigare använd av Mikael Delfs som tävlade i speed på den tiden när det begav sig…
    Håller på att fixa i en ny fenkasett, en genomgående (powerbox?) lite meck då brädan är tunnare än boxen.
    Fick även tag i gamla North sails MEGA segel från början av 90 talet som riggas på en excel mast med styvhet 29. (påett 5.0 segel!!)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 15:38

    Retro surf, grymt… Funder på ta fram min Tiga Gun (-87) med passande segel.

    *** Vinden är fri ***

  • teabag

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 20:31

    I dagarna tre har jag nu vatt på polarn att försöka få fram fenorna. ( Han hade brädan hos polarn i 15 år och hans polares farsa upptäckte skiten en dag och härjade villt om – vafan är det här för nåt ?? Jo en av deras skapelser bara det att den här är inte min pappa den är Björnes. Så du menar alltså att vi i 15 år…har förvarat den här…. dynghögen… ???)
    Polarn misstänker skarpt att fenorna blev kvar i garaget men har inte guts att fråga.
    Frågan är lite för het ännu så att säga.
    Helt ny dock med lack som fortfarande glänser.
    En typisk speednål.
    Bearbetning fortsätter.

    Gott surf idag med lite plan fast det inte fanns några gäss alls.9,0 och snart har jag hajat tillräckligt för att ge mig ut i bättre vindar.

    Ha det

  • tomtenissen

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 20:39

    Bäste herr Anonym. P.g.a din något nedlåtande ton, ditt almänt idiotiska framträde samt att du verkar vara en paranoid & otrevlig jävel, väljer jag nog att tro på Rappe, som ju trots allt är en av dom ledande svenskarna på formula. Annars får du ha det så bra.

  • boman

    Medlem
    10 juli, 2002 vid 21:10

    Jepp, snart dax att beställa denna speed maskin :-))

    Länge leve utvecklingen……………..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juli, 2002 vid 08:07

    Apropå retrospeedsurf…….hade inte Gaastra ett speedsegel runt ca 1991. Jag tror det hette Gaastra 100. 100 för att bryta den ulitimata speedbarriären 100km/h!!!
    Speedseglaren Marnau Bertand hade det…………

    Någon som haft dessa segel????? Och hur gick det??

    /Spead Freak

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 juli, 2002 vid 10:25

    Ja vad kul det ska bli.Undra om den kan slut nu när hela världen ska ha den på en gång?Jag måste ha en snart.

  • stinger

    Medlem
    11 juli, 2002 vid 10:34

    Vad kostar en Hypersonic??

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speed!!! Se hit! eller lyssna på SWE15 mfl

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.