Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed spot – Sandviksrevlen Öland

• Speed spot – Sandviksrevlen Öland

Publicerad av stewen på 8 augusti, 2006 vid 12:18

Nu känner jag inte till området och har aldrig varit där men utifrån vad eniros karta säger så borde detta ställe kunna vara ett klockrent ställe för speed vid SO vind.
    Det borde även funka för vågsegling vid SV och NO.
    Nån som varit där?
    Det ligger på södra öland.
    speed.jpg

Fast det är väl säkert fågelreservat som alla andra ställen på Öland.:wink:

styret svarade 18 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • tbsurf

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 13:53
    Stewen wrote:

Öwc locals har varit där o rekat och jag har för mej att det var natura 2000 som gjorde att det inte funka att surfa där
    Men jag har osså för mej att sist vi pratde om det där revet så var fågelskyddet tidsbegränsat men jag kommer inte ihåg datumen
    Har osså för mej att Pugge o Robban sa att det ligger otillgängligt till o det e svårt att komma i närheten med bil

• johanc

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 19:07
    Stewen wrote:

Jo det kan man ju säga… från den vita vägen en km upp får man inte ens gå…. Sandreveln är belagd med tillträdesförbud 30/4-15/11, iofs specificeras inte WS som naturstörande verksamhet men fan tar den som går på, bottnen är särskilt skyddsvärd tydligen…

För mer detaljerad läsning vg klicka här.. http://www.h.lst.se/NR/rdonlyres/C9CA33FB-061B-4249-8EAE-FD3083AC1974/0/SE0330083_108.pdf

MVH

JohanC

• stewen

Medlem
    8 augusti, 2006 vid 21:05

Hehe gissade nästan det… men som sagt… vilket speedspot det skulle kunna vara… Måste vara 1.5 km med bara plattvatten…
    Tänk en sydostlig kuling där… ujuj

• styret

Medlem
    13 augusti, 2006 vid 20:36

nej, nej och åter nej

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed spot – Sandviksrevlen Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.