Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SPEED tävling i klagshamn

• SPEED tävling i klagshamn

Publicerad av klang på 12 augusti, 2007 vid 00:29

Vi kommer att arrangera en SPEED tävling (+ freestyle) under helgen 15-16 september. Vi arbetar hårt för att hitta en lösning med tidtagning på en bestämd sträcka. Till hjälp har vi gänget kör speed skiing tävlingar i fjällen, vi kommer låna deras utrustning och mätningarna kommer då bli jäkligt exakta (det är tanken i alla fall :-P)

Boka in detta datum i kalendern, vi återkommer med mer information.

SurfClub Klagshamn / LBWS

kapten-k svarade 17 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • klang

Medlem
    12 augusti, 2007 vid 00:29

Och smack, där satt 400 inlägg… nu 401 såklart 😀

• getwet

Medlem
    12 augusti, 2007 vid 08:08

Bokat och klart. Som långväga gäst kikar man på proggen först innan det bär av. Men om den ser bra ut så kommer jag, och troligen övriga från Fahlens speedteam.

• surfan

Medlem
    12 augusti, 2007 vid 08:26

Fan det var synd att det inte var helgen effter för vi landar den 15 i Munich
    men det kan hända att vi hinner till söndagen.För vi har 120 mil att köra!!!

• tobhed

Medlem
    12 augusti, 2007 vid 08:29

Om mina kotor i ryggen vill så är jag givetvis med!

• imported_macts

Medlem
    12 augusti, 2007 vid 08:31

@tobhed 404640 wrote:

Om mina kotor i ryggen vill så är jag givetvis med!

Inlagt i kalendern!

• jester

Medlem
    12 augusti, 2007 vid 09:11

Lovar prognosen gott, så dyker jag nog upp… Men vi snackar timing med fast bana, va?

• klang

Medlem
    12 augusti, 2007 vid 23:13

Härligt att se denna uppslutning, det värmer i arrangörs-själen!!!

@Jester 404652 wrote:

Lovar prognosen gott, så dyker jag nog upp… Men vi snackar timing med fast bana, va?

Jepp, två mätpunkter på en exakt bana. Vi har många utmaningar framför oss för att komma på lösningar där vi på 2-3 timmar kan flytta banans riktning och placering. Problemet är att pricka ut exakta mätpunkter som samtidigt är tillräckligt stabila för fotosensorerna.

Under ISAs tävling på Karpathos så diskuterade jag med arrangörerna om hur de genomför sina tävlingar och lite kring deras utrusning. De var rätt tydliga med att Sverige inte hade potential för deras organisation eftersom vinden är väldigt opålitlig, både vindriktningen och om det blåser alls. Vi får helt enkelt hitta ett väldigt ”mobilt” koncept för att hantera våra ”svåra” förhållanden 🙂

Sen om allt brakar ihop så kan vi alltid köra GPS tävling istället 😉

• swe131

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 09:26

Kul med en speed tävling till, men synd att den krockar med SWT i formula som seglas i Göteborg samma helg.

Arrangörerna missar ett gäng snabba gubbar pga detta.

Vi är väl i alla fall 7 st som kör både speed och formula.
    Marcus, Ulf, Dala, Mats, Christer, Peter D, Micke Ö, kanske någon mer jag glömt.

Men ni övriga har bättre chanser att få till några bra resultat i vår frånvaro.

Lycka till.

• klang

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 11:59

@SWE131 404849 wrote:

Kul med en speed tävling till, men synd att den krockar med SWT i formula som seglas i Göteborg samma helg.
    QUOTE]

Aj aj aj, det var ju jäkligt korkat… jag får erkänna att mitt minne om formula tävlingen kom till korta här. Ber väldigt mycket om ursäkt för er som ville delta i båda tävlingarna. Dock är september knö-full med tävlingar… vi försökte främst manuvrera runt Wave Classic och Sylt.

Vi är ett gäng som tycker det är kul med speed tävlingar i Skåne, så vi kommer säkert att försöka köra en ny speed tävling tidigt nästa år i Klagshamn. Dessutom är ”ostan” som bäst i April/Maj. Hoppas detta kommer vara ett litet plåster på såren.

Lycka till själva, ni som kör SWT Formula istället…

• hanko

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 15:05

kikar oxå på det datumet! Tar med mig Västerviks Speed-King Larsch oxå…

EN revansch TObbe Hed för att vi inte kunde ses senast?

• hanko

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 15:19

Ni är driftiga därnere i skåneland.!!! Vi på ostkusten slår från underläge..!

• tobhed

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 17:02
    Hänkö;405044 wrote:
    kikar oxå på det datumet! Tar med mig Västerviks Speed-King Larsch oxå…

EN revansch TObbe Hed för att vi inte kunde ses senast?

Absolut, jag är på plats – lita på det 🙂

• hanko

Medlem
    13 augusti, 2007 vid 19:51

Både Larsch och jag är ju sjögräsallergiker dock!! Hur ser prognosen ut vid den tiden på hösten? På Pers Minnesrace-helgen så såg (inte fenan heller) jag inget sjögräs men det var ju innan sommaren! Frun har inte reagerat på att jag skrivit Klagshamn/skåne i kalendern….än!!

• hanko

Medlem
    19 augusti, 2007 vid 23:16

Än så länge inga hinder för Klagshamn….men men…! vind, barn, fru kan alltid spela ett spratt….! Men goa Klagshamnsminnen från Maj…iår..

• jester

Medlem
    20 augusti, 2007 vid 06:03

Jag fick just förhinder… Barndop på söndagen… Kanske dyker upp enbart på lördagen. Vi får se…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SPEED tävling i klagshamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.