Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Speed Tävling JP Landskrona 2008-10-04 KL 1100
-
Speed Tävling JP Landskrona 2008-10-04 KL 1100
Publicerad av hbgsurfer på 3 oktober, 2008 vid 15:10Första GPS Kite Speed tävlingen i Sverige
Tävlingen börjar KL 1100 och håller på till KL 1700, alla resultat räknas där i mellan
500 m och Nautical mil är de olika ”grenarna” där du kan sätta rekord.
Kravet är att du har en egen GPS.Tävlingsreglerna är exakt samma som på GPS-kitesurfing.com
Vi kommer att vara på plats KL 0930 och lägga ut banan
Sponsorer:
hbgsurfer svarade 16 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
@Gadget 504775 wrote:
Är det inte för grunt där?
Läste något om min. 50 cm.???Verkar som dom sänkt det till 10-15cm eftersom dom ej kan försvara varför det ska vara 50cm.
Men det finns måååånga teorier om varför.
En teori är att det gör jäkligt ont att man kan nå 50 knop med en utrustning för 20-30000:- när vissa lägger ner miljoner på sina specialbygge.Men det djupet gäller inte när man kör efter gps resultat utan då kan man köra nästan vart man vill utom på åker med vatten och naturreservat för då stryks rekordet direkt. :smirk:
Men testa gärna för det är förbannat roligt att köra fort då och då, men det kan ju bli tråkigt om man bara körde speed hela tiden.
Mvh/Roger
-
Vad fan bara för att jag är i Tarifa så händer allt kul samtidigt…. Ja ja jag får vara nöjd med vind här nere då 😉
-
@Hbgkitare 504810 wrote:
Är där plats till oss andra att kita i JP också?
Ja! Varför skulle det inte det?
-
Jag kommer även om Marcel varit snål nog att inte informera om detta direkt till mig *s*. Hur svårt kan det va att gå 20 meter Marcel ;).
Nåja vi ses där imorgon. Nu ska jag hem till Pjoter och dricka en bärs.
Kram på er alla speedare. -
@Wibban 504845 wrote:
Jag kommer även om Marcel varit snål nog att inte informera om detta direkt till mig *s*. Hur svårt kan det va att gå 20 meter Marcel ;).
Nåja vi ses där imorgon. Nu ska jag hem till Pjoter och dricka en bärs.
Kram på er alla speedare.Suck, jag hade gärna varit med men ”måste” ta hand om de små, hoppas på att få min nya speedbräda till helgen…
Men jag kommer att köra speed gps runt Åsa trakten.
Ha det gött!
Peter
-
Många roliga sporter förstörs när det blir för mycket regler, kör så det ryker å skite i cm.
Peter
-
jag tänkte köra cirkustrix heladagen imorgon ijp, finns det plats för mig?
-
@SamHansson 504867 wrote:
jag tänkte köra cirkustrix heladagen imorgon ijp, finns det plats för mig?
ligger hemma och kör cirkustrix i soffan….nej….lycka till imorgon killar…
-
Marcel och Magnus flög fram idag med ett gött smile :cool2: .
-
@eagletech19 505111 wrote:
Marcel och Magnus flög fram idag med ett gött smile :cool2: .
Nice bilder
Logga in för att svara.