Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed vid Gottskär/Draget?

• Speed vid Gottskär/Draget?

Publicerad av the_novice på 6 juli, 2006 vid 17:38

Körde en sväng i Gottskär idag eftersom prognosen förutspådde vindar kring SO, men det visade sig att blev SW istället…
    Spelade inte så stor roll, lite byigt på den riktningen vid stranden men jag hittade en ganska lång sträcka med plattvatten bakom några lite lägre öar, är det någon som testat att köra speed här?
    Hankloose kanske?

Borde nog kunna bli bra på vindar kring just SW när TT får rätt mycket vågor, problemet är väl om ngt pajar, då driver man kanske ned till TT ändå…
    (i TT har man väl motsvarande problem på SO?)

speedjanne svarade 18 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • storner

Medlem
    7 juli, 2006 vid 10:13

Jag tror att stället har potential. Tror dock att man skall hålla sig lite söder om ditt spår, på det riktigt grunda vattnet, dvs i linje med den södra delen av din röda markering. Seglade SW där för några veckor sedan, med vågbräda & 5,0, och jag upplevde det som riktigt bra speedförhållanden (lite byigt dock). Har tyvärr inte testat TT så jag har inte så mycket att jämföra med.
    Jag återkommer i ämnet när jag hunnit testa stället med min nyinförskaffade GPS!

• hankloose

Medlem
    7 juli, 2006 vid 14:59

Mellan brokö och Hällesö ligger det en flack halvmeter hög sandbank. Vid sydlig kuling e detta ställe heeeelt fantastiskt för speed! det e ca 400 meter mellan öarna! Kan va klurigt att ta sig ut dit bara!

• speedjanne

Medlem
    7 juli, 2006 vid 16:55

Var det inte där arga tanten skällde och skrämde iväg oss med svansen mellan bena?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed vid Gottskär/Draget?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.