Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Speedboard-test i nästa Boards
-
Det har testats med räjsriggar, Tush X15 6.4. Följande plankor är med:
F2 Missile XS
Fanatick Falcon Speed
Naish Slalom Pro 91 (med en lam förklaring till varför de inte tog speeden istället)
Tabou Manta 49
Thommen1 SR49Jag kör med Zinio, http://www.zinio.com, där man kan ladda ner tidningarna. Smidigt och billigare! Lite trist att inte ha själva blaskan, dock.
Mantan får “bäst i test” för att den ansågs enklast att köra fort med, även om det är lite chop.
Högst fartpotential ges till Thommen och Fanatic.
Lite snabba betyg (ja, ja, tycker själv att sån’t är larv men va fasen):
Skala 1-10
F2
Ease of use: 4
Ultimate Speed Potential: 8.2 (skönt tysk siffra där…)
Overall speedsailing versatility:5Fanatic
Ease of use: 6
Ultimate Speed Potential: 8.5
Overall speedsailing versatility: 6Tabou
Ease of use: 7
Ultimate Speed Potential: 8
Overall speedsailing versatility: 7Naish
Ease of use: 8
Ultimate Speed Potential: 7
Overall speedsailing versatility: 7Thommen
Overall speedsailing versatility: 4 -
Tack Doktorn!
Verkar ju onekligen skumt att dom tog 91 liters Naish istället för Speedpro om dom hade tillgång till båda. Det kan ju i och för sig ha varit så att dom ville ha en mindre slalom att jämföra med för att visa på vilka skillnader på gott och ont det är mellan speed och slalomplankor, vilket jag kan tycka är vettigt.
Ska bli skoj att läsa när tidningen kommer.
-
Knatte
Gäst25 april, 2007 vid 10:56Annars så har Windsurf ett test på slalombrädor i majnummret också:laugh: har dock inte fått tidningen i handen ännu..
Men det handlar om riktiga slalombrädor och top of the line :laugh: 🙂
F2 Sx-medium, Fanatic Falcon 105, JP Slalom 109, Tabou Manta 100, Mistral SL 105, Naish pro slalom 105, RRD X-fire 115, Starboard Isonic 115, Thommen RS66 testas i samma test 🙂
Så det blir till att köpa Boardsnummret också och njuta av bra tester -
@Knatte 379083 wrote:
Annars så har Windsurf ett test på slalombrädor i majnummret också:laugh: har dock inte fått tidningen i handen ännu..
Men det handlar om riktiga slalombrädor och top of the line :laugh: 🙂
F2 Sx-medium, Fanatic Falcon 105, JP Slalom 109, Tabou Manta 100, Mistral SL 105, Naish pro slalom 105, RRD X-fire 115, Starboard Isonic 115, Thommen RS66 testas i samma test 🙂
Så det blir till att köpa Boardsnummret också och njuta av bra testerCoolt, får väl ( i och för sig som vanligt..) bli båda tidningarna denna månad.
-
@dr Masse 379067 wrote:
Det har testats med räjsriggar, Tush X15 6.4. Följande plankor är med:
F2 Missile XS
Fanatick Falcon Speed
Naish Slalom Pro 91 (med en lam förklaring till varför de inte tog speeden istället)
Tabou Manta 49
Thommen1 SR49Jag kör med Zinio, http://www.zinio.com, där man kan ladda ner tidningarna. Smidigt och billigare! Lite trist att inte ha själva blaskan, dock.
Mantan får “bäst i test” för att den ansågs enklast att köra fort med, även om det är lite chop.
Högst fartpotential ges till Thommen och Fanatic.
Lite snabba betyg (ja, ja, tycker själv att sån’t är larv men va fasen):
Skala 1-10
F2
Ultimate Speed Potential: 8.2 (skönt tysk siffra där…)
Overall speedsailing versatility:5Fanatic
Ease of use: 6
Overall speedsailing versatility: 6Tabou
Ease of use: 7
Ultimate Speed Potential: 8
Overall speedsailing versatility: 7Naish
Ease of use: 8
Ultimate Speed Potential: 7
Overall speedsailing versatility: 7Thommen
Overall speedsailing versatility: 4Jag blir mest nyfiken på vad det är för slags bräda som skulle kunna nå upp till 10 poäng i speed, alltså hur definierar dom topbetyget???
-
Ja jag fattar inte riktigt det här. Om dom testar ett antal brädor mot varandra så borde ju den bästa få en 10a?
-
dom slog väl inget världsrekord den dan så då kunde dom inte ge nån tia 🙂
eftersom det tydligen funnits snabbare brädor än dessa o dom vet väl precis som alla andra att det är materialet det beror på -
Åhhhh…en 49er med sådana där footpads till halkskydd som farmor hade i badkaret för at inte bryta lårbenshalsen:wink:
-
getwet;379188 wrote:Åhhhh…en 49er med sådana där footpads till halkskydd som farmor hade i badkaret för at inte bryta lårbenshalsen:wink:
HAHAHAH :cool2:
-
@getwet 379188 wrote:
Åhhhh…en 49er med sådana där footpads till halkskydd som farmor hade i badkaret för at inte bryta lårbenshalsen:wink:
Jag tycker du har en MYCKET tråkig attityd här på forumet unge man när jag vill visa fina bilder.
Ovänliga hälsningar Speedjanne
Logga in för att svara.