Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedchalenge Flyttas En Vecka Framåt!!!

• getwet

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 12:40

Fan också…….det är ju plöj SM i Uppsala nästa helg!

• marden

Medlem
    6 oktober, 2007 vid 15:42

varför håller du plogen under armen?
    den brukar va fäst bak på traktorn

• hanko

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 09:26

@Mården 420286 wrote:

hehe…kan inte annat än att hålla me..!! Förresten Mården…..har du kvar din Naish Stealth Vinge 7.0…??? Dax för höstrea??

Henrico

• getwet

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 13:07

@Mården 420286 wrote:

Känt djungelordspråk, eller kanske ett surfordspråk.

Hellre bli blöt och plöja på åkern än att vara Mård och harva på vattnet!:wink:

• marden

Medlem
    7 oktober, 2007 vid 17:51

nja det där sissta hajade jag inte

sitter här i mörkret o känner säsongen rinna iväg mot sitt slut om det inte kommer någon vind snart(imorrn kanske då)

o grejen är den att om jag känner mig skjälv så packar jag inte bilen ensam på fredag o dundrar ner 50mil till götet även om progen ser bättre ut o jag är sugen på att åka dit.

men om det är några som vill va med på att fylla en bil/minibuss me gubbs o ett släp me speedgrejer här från tokholm så jag får en spark i ändan så följer jag gärna med på en resa.

tänker mig att det blir lite roligare me lite tjöt på vägen + att vi kanske kan bo, äta o kanske till o med ta en öl på lördag tillsamans
    tyvärr är jag inte reseledar typen men om det är några som känner lite som jag kan ni väl skriva en rad så kanske vi får ihop nått

hänkö vingen finns kvar o kanske den åker ner till tt om du vill se

• Oregistrerad

Gäst
    8 oktober, 2007 vid 15:46

När är man mogen att tävla i speed. Vilken average hade ni när ni började tävla ? Helt ok att bli sist men det är ju trevligt att inte vara för långt efter den som är näst sist.

En som är sugen att testa.

• surfan

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 16:18
    Oregistrerad;420614 wrote:
    När är man mogen att tävla i speed. Vilken average hade ni när ni började tävla ? Helt ok att bli sist men det är ju trevligt att inte vara för långt efter den som är näst sist.

Hej du kan komma och speeda utan några förkunskaper har du frågor hjälper vi dej
    så att du trivs i speed träsket. Min första tid ja gorde med gps var!!

Date: Wednesday, July 27, 2005Spot: Asa Ragelund, SwedenBoard: Fanatic Falcon 90Sail: Neilpryde RS4 6.7Fin: Select Lightning EVO 33Average speed: 28.52 knots (29.4 28.6 28.5 28.1 28.0)Max. GPS (display): 30.3 knotsMax. 2 sec. (software): 30.3 knots100 m run: 29.7 knots250 m run: 29.2 knots500 m run: 28.4 knotsDistance: 201.0 kmWindspeed: 16 knotsWindgusts: 20 knots

• tobhed

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 19:32
    Oregistrerad;420614 wrote:

Jag gjorde min första tävling samt postade min första GPS-session på speedchallenge förra året i Habo.
    Man lär sig väldigt mycket på att tävla samt att träffa “gubbarna”, dessutom är speedchallenge inget formellt tjafs där alla är bistra och stela utan alla hjälps åt och delar med sig av tips etc. Utan att känna dig så kan jag säga att du säkerligen är redo för att tävla i speed, du kommer att lära dig massor och du kommer att bli helt fast.

• Knatte

Gäst
    10 oktober, 2007 vid 14:47

Hur ser prognosen ut inför denna helgen?? Blir det tävling eller flyttas det ännu en vecka framåt?? Prognosen ser väl inte helgjuten ut om man säger så…:blush:

• surferboy

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 16:17

@Knatte 421091 wrote:

Hur ser prognosen ut inför denna helgen?? Blir det tävling eller flyttas det ännu en vecka framåt?? Prognosen ser väl inte helgjuten ut om man säger så…:blush:

Prognosen ser ju tyvärr precis likadan ut som för förra helgen. Det skall blåsa under torsdag kväll och natt men sedan avta igen. Det enda man kan hoppas på är att prognosen för torsdagen förskjuts framåt och infrias på lördag istället.
    Jag följer prognoserna så noga jag kan fram till i morgon eftermiddag. Ser det inte bättre ut får vi nog flytta fram tävlingen igen. Jag återkommer dock med besked både här och på vår hemsida, http://www.wallensport.se

Mvh,
    Gustav

• markforce-f-d-markram

Medlem
    10 oktober, 2007 vid 22:22

Jag måste ge Er en eloge för den seriösa ambitionen med att få till
    en speed-tävling med tryck.
    Att ligga på stand-by för 2-3 helger i raden med allt meck det innebär
    tycker jag är respektingivande.
    Att lågtrycken inte koncentrerar sig till helgen på samma sätt som
    alkoholkonsumtion gör kan en arrangör ej råda för.
    -Det vet jag av egen erfarenhet från GWC-slalom cup som
    också var stand-by baserad.

Tummen upp Gustav & Co!
    Tappa ej sugen.

• imported_macts

Medlem
    11 oktober, 2007 vid 06:21

@Surferboy 421119 wrote:

Prognosen ser ju tyvärr precis likadan ut som för förra helgen. Det skall blåsa under torsdag kväll och natt men sedan avta igen. Det enda man kan hoppas på är att prognosen för torsdagen förskjuts framåt och infrias på lördag istället.
    Jag följer prognoserna så noga jag kan fram till i morgon eftermiddag. Ser det inte bättre ut får vi nog flytta fram tävlingen igen. Jag återkommer dock med besked både här och på vår hemsida, http://www.wallensport.se

Mvh,
    Gustav

rent egoistiskt så hoppas jag nästan att det inte blir nåt denna helg…frugan ska till Ullared och den resan muckar man inte med………
    Men om ni får köra så önskar jag alla: Stort lycka till!

• surferboy

Medlem
    11 oktober, 2007 vid 08:01

Vi har just fattat beslutet att genomföra F2 Speed Challenge samt SM i Speedsurfing nu till helgen 13-14 oktober.

Prognosen ser ok ut inför söndagen. Lördagen ser lite blek ut. Vi får alla hålla tummarna för att kvällens och morgondagens utlovade vind blir något fördröjd och kommer först på lördag.

Inregistreringen sker mellan kl 9.00-10.00

Skepparmöte: kl 10.00 båda dagarna

Plats: Torkelstorp, Kungsbacka

Tid: Tävlingen körs i heat om ca 30-60 min och första möjliga start utropas på skepparmötet båda dagarna. Tävlingen avbryts normalt 16.00 båda dagarna.

Prisutdelning sker på söndagen någon gång mellan 15-16.00.

Välkomna!

Mvh,
    Gustav & Co

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedchalenge Flyttas En Vecka Framåt!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.