Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speedkungar och GPS-mätningar

• getwet

Medlem
    18 januari, 2005 vid 20:55

Men det var väl ändå det budskapet som framfördes på SB forumet att den skulle vara så extremt snabb, allround mm. så hela surfvärlden till slut trodde att det var ett mirakel som fötts i SB:s shapekammare!
    Och riktigt så var det ju inte när vi fick se den på vattnet. Det verkar inte heller som den tar de segelstorlekar som rekommenderas, segelbart kanske men långt ifrån ultimat/bra.
    Det är väl egentligen just det som jag reagerade på tidigare (det här var inte meningen att dissa HS, jag tycker faktiskt att den är bra, som följebåt wink.gif) och påpekade att SB forumet ger ofta ett intryck av att allt är så ofantligt strålande bra. Hur ofta har man inte läst om superba gippar, superspeed, suverän höjdning, lättplanad, lättsvängd osv osv. som vilken försäljningsfolder som helst!
    Det här (våran egen världsbästa konf) är också ett forum, fast inte med något tillverkar namn som överskrift och här tycks det vara lite lugnare med uttalanden på utrustning. confused.gif

Nä….nu går jag nog ut och pinkar i ån! Sen ska jag gå in på AB+ hemsida och titta på riktiga slaloms……

• nordgren

Medlem
    18 januari, 2005 vid 21:01

Jag har faktiskt inte följt snacket på SBs forum så det kan jag ju givetvis inte uttala mig om. Men att den ska vara “snabbast” har jag inte hört, bara att den är snabb och tar grymt med höjd. I min värld så har slalomspett alltid gällt när man ska vara snabbast. smile.gif

• hellaker

Medlem
    19 januari, 2005 vid 05:26

Obs att Forerunner’s 201 mjukvara bara visar km/h och miles/h, dvs inte knop. Jag missade att kolla det innan jag foll for koptrycket… lite synd ..

Sen stoder den inte USB utan bara vanlig seriekabel med alla problem som kommer med det…

• swe-1

Medlem
    21 januari, 2005 vid 11:36

Aloha

12 November var jag ute på Görväln och piskade min Mistral SLE 270 och Simmer Formula 6.7 till:
    (Kanske inte snabbast i Sverige men snabbast på Görväln, eller hur Jona!) grin.gif

• stang

Medlem
    21 januari, 2005 vid 12:33

Ujujuj nu börjar det gå fort!!!
    Vem (om någon) blir först att spränga 35knops vallen 2005????

• getwet

Medlem
    23 januari, 2005 vid 10:05

Det där är grymt imponerande, och då kanske man kan förstå att 35 knop med vågis och 4.2 vågsegel känns en aning i överkant. Bör läggas till också att den farten som visas i displayen är gjord av en erkänt mycket duktig och snabb seglare…..

• Knatte

Gäst
    28 januari, 2005 vid 16:04

Jag har klippt ihop en liten “speed snutt” av tidigare publicerade headcamfilmer Sk. återanvändning smile.gif från 21/28 Augusti.
    Då det handlar om mina första filmnings försök, så är utförande och kvalitet är inte 100 % blush.gif

På filmen syns det tydligt, att det är rätt stor skillnad i fart och acceleration i en vågbräda, jämnfört med en renodlad slalombräda grin.gif

I del två av filmen, så seglas det med ungefär lika storlekar på seglerna och jag tror brädvolymen inte skiljer så mycket heller.
    Filmen ligger i inkomming än så länge, men det hittar förhoppningsvis snart till nya…

• Knatte

Gäst
    29 januari, 2005 vid 18:27

Nu finns den att titta på på följande adress grin.gif
    ftp://ftp.steffo.nu/nya/050128/Knatte_realspeed_headcam_oldversion.avi
    Filmen är på ca 40 Mb.

• jesse

Medlem
    29 januari, 2005 vid 18:32

Sorry, men länken funkar inte! Och jag som vill se speed! frown.gif

• Knatte

Gäst
    29 januari, 2005 vid 18:39

Japp! Du har rätt, FTP vart lite tjurig just nu blush.gif
    Men gå till “steffo” FTP:en ( ftp://ftp.steffo.nu/) och gå till mappen nya och välj datum 28 januari, så hittar du en film som heter Knatte_realspeed..
    Försök tanka ner den från platsen där grin.gif

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speedkungar och GPS-mätningar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.