• the_novice

Medlem
    25 mars, 2006 vid 10:22

Kartan måste vridas lite på grund av av ngn konstig anledning som beror på hur man visar kartor. Har inte orkat läsa allt om detta, tycker det är konstigt att det blir en rotation även om man kan tänka sig lite olika problem med att projicera ett klot på en yta…
    Tidigare så la man ju default kartorna i en fil, default.maps, men den verkar ha avskaffats nu…

• tbsurf

Medlem
    25 mars, 2006 vid 11:09

Min personliga åsikt är att jag tycker det är lite ”bling bling” över det här med bakgrundsbilder i gpsar.
    Det är ju trots allt ett gratisprogram speciellt framtaget för att förenkla granskning, analys och rensning av filer,
    och uppladdning av tider.
    Och till det här fungerar gpsar perfekt.

Jag misstänker att vi får leta bland köp programmen för att hitta
    ett program som hanterar kartor ”som det är tänkt”

och vill jag verifiera en fil mot en karta
    kan jag ju alltid öppna filen i gpsvisualizer

• Knatte

Gäst
    25 mars, 2006 vid 15:59

Hur fan får man in en karta i GPS:ar?? När man läste Jesters inlägg, så lätt det ju simpelt 😀 Jag har sparat en Fugawibild i JPG-format och har alla kordinater mm.
    Men vad gör jag sedan?? Import/load eller öppna kartor:mad:
    En steg för steg guide please!! Vad jag än gör, så får jag inte upp någonting, utan bara en vit bakgrundsyta :blush: :blush:

• jester

Medlem
    25 mars, 2006 vid 16:48

Har inte använt kart-funktionen i GPSar 3. Får kolla lite på den biten inom kort. Passar på o skriva en kort steg-för-steg pryl samtidigt

• Knatte

Gäst
    25 mars, 2006 vid 17:14
    Jester wrote:
    Har inte använt kart-funktionen i GPSar 3. Får kolla lite på den biten inom kort. Passar på o skriva en kort steg-för-steg pryl samtidigt
    Skulle vara nice :laugh:
  • jester

Medlem
    25 mars, 2006 vid 17:24

En liten sak till.. Det finns en orsak till att bilden blir “sned”. GPSar försöker helt enkelt centrera din session. Det innebär att bilden vrids för att anpassa sig för detta.

• jester

Medlem
    25 mars, 2006 vid 17:51

Jösses!! Förra systemet var ju faen enklare!! Svårt att få det här riktigt bra… Lite surt att kartorna blir “snea”. Får laborera lite till…

• Knatte

Gäst
    25 mars, 2006 vid 17:53
    Jester wrote:
    En liten sak till.. Det finns en orsak till att bilden blir “sned”. GPSar försöker helt enkelt centrera din session. Det innebär att bilden vrids för att anpassa sig för detta.

Nu har jag fixat in en bild. Men jag fick inte Kalibreringen helt 100%. Men har/hade svåra problem att passa in speedtracksen ihop med kartan. Skalorna stämde inte riktigt… Skalan på tracksen och kartan var inte synkade eller hur man skall uttrycka sig..

Sp_r_Bearlanda.jpg

• jester

Medlem
    25 mars, 2006 vid 17:56

Tror jag skiter i kartorna… 😉

• jester

Medlem
    25 mars, 2006 vid 17:58

Nu har jag fixat in en bild. Men jag fick inte Kalibreringen helt 100%. Men har/hade svåra problem att passa in speedtracksen ihop med kartan. Skalorna stämde inte riktigt… Skalan på tracksen och kartan var inte synkade eller hur man skall uttrycka sig..

Japp. Systemet bygger på att du har samma skala inställd i GPSar som du har på din karta. Jag hade oxå svårt att få till det exakt… Får se om jag inte kan fuska till det hela lite. Men kartan är ju egentligen ganska onödig, så får se om jag orkar fördjupa mig i det hela… 😉

• Knatte

Gäst
    25 mars, 2006 vid 19:09

Någon som kan förklara varför jag inte har GPS_menyn mellan File och Dymanic View. Jag verkar sakna denna menyn och kan därför inte ladda ner tracks 😡 😡
    Hur hittar jag denna ??
    Man skall tydligen inte börja lalla med kartor, då alla andra fel dyker upp också… Laddade ner sista versionen 3:2 just nu..

GPSar_borta.jpg

• Knatte

Gäst
    25 mars, 2006 vid 21:03

Får nog skaffa mig ett liv snart :ooo:
    Men nu har jag fixat in kartbilder och allt på rätt kordinater, med hjälp av LBJ..

Full_speed_Bearlanda.jpg

Men problemet med GPS-menyn gäckar mig fortfarande 😡 Var det någon insticksfil som man behövde eller andra förslag???
    Har för mig att jag hade något liknande problem när jag installerade GPS:ar på min gamla dator…

Nu gick jag via G7ToWin för att fixa över tracksen….

• faster

Medlem
    26 mars, 2006 vid 08:08
    Knatte wrote:
    Någon som kan förklara varför jag inte har GPS_menyn mellan File och Dymanic View. Jag verkar sakna denna menyn och kan därför inte ladda ner tracks 😡 😡
    Hur hittar jag denna ??
    Man skall tydligen inte börja lalla med kartor, då alla andra fel dyker upp också… Laddade ner sista versionen 3:2 just nu.

Kean Rogers 2-1-2006 06:24
    G’day Yann,

there is a major bug in GPSAR 3.2. I just ran a comparison of the same file with 3.1 and 3.2, it overeads by at 10%. I had a max speed of 39.6 in 3.1 and in 3.2 it gave it as 44 knots. Please suspend downloads from your site until you have a chance to check and debug it.

• tbsurf

Medlem
    26 mars, 2006 vid 08:29
    Knatte wrote:
    Var det någon insticksfil som man behövde eller andra förslag???

….

knatte för faen :laugh: rtfm

kör den här prylen för att få ordning på menyerna http://www.gpsactionreplay.com/gps_install.exe

• tbsurf

Medlem
    26 mars, 2006 vid 08:35
    faster wrote:
    Kean Rogers 2-1-2006 06:24
    G’day Yann,

there is a major bug in GPSAR 3.2. I just ran a comparison of the same file with 3.1 and 3.2, it overeads by at 10%. I had a max speed of 39.6 in 3.1 and in 3.2 it gave it as 44 knots. Please suspend downloads from your site until you have a chance to check and debug it.

Herr Ordförande
    gpsar i version 3.2 är helt ok
    bara att tanka hem och köra
    Det som är annorlunda mot tidigare versioner är att
    du måste starta om programet om du öppnar en
    fil ifrån en annan tidzon

🙂

Sida 3 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.