Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speedprojekt sverige

• Speedprojekt sverige

Publicerad av jkm75 på 12 december, 2004 vid 13:07

Läste om Alexander Sahlin och hans speed projekt i en annan tråd här men tänkte det kunde vara värt en egen…
    Frågan kvarstår: Vem knäcker 50 kn??
    Hur som helst så är det ju ett fräckt bygge helt i kol och nomex – och det gillar väl alla smile.gif

The Swedish Speed Sailing Challenge

jkm75 svarade 19 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jonasp

Medlem
    12 december, 2004 vid 13:38

Jag e bara så förvånad att de kör på så choppiga ställen. Men de kanske inte håller på med seriösa rekordförsök än.

• hifly

Medlem
    12 december, 2004 vid 15:50

va f_n e de för nått confused.gif e de en segel båt av något slag lr?

• mickez

Medlem
    12 december, 2004 vid 19:02

Det är typ en vinge på en ponton med vajrar mot vinden till ett roder.

Ju snabbare det går desto större kraft genererar rodret mot vinden osv. Du kan läsa mer på deras hemsida.

Jag är också förundrad, hittar inga bilder på speedförsök i plattvatten! Men som sagt, dom kanske inte börjat så seriöst ännu…men det lär helt klart bli intressant!

• jox

Medlem
    12 december, 2004 vid 19:54

Jag såg faktiskt den där båten på båtmässan förra året (allt för sjön)… Riktigt fräck design och så helt svart och radikal. Han lär ju dock inte kunna slå vindsurfarnas rekord men det var klart det han var ute efter grin.gif

• jkm75

Medlem
    12 december, 2004 vid 20:03

Ja, ungefär. Rodret heter egentligen paravan och är inte till för att styra utan för att generera kraft åt lovart. “Båten” seglas med lovartslut! Dessutom så går den inte att styra om jag förstår det hela riktigt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speedprojekt sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.