Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedrekordet inte på Haga !

• Knatte

Gäst
    26 augusti, 2007 vid 15:43

Verkar som Pure har vänt på några siffror 🙂

Men annars har det ju gått riktigt fort nere I fiskebäck och knarrholmen idag.:grin:
    Både speedJanne och Erik Larsson var ju på G idag!!
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=21760&uid=569
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=21757&uid=713

• marden

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 16:58

shit en till 40kn tröja att dela ut
    grattis

• jester

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 16:58

Gött jobbat, Janne!

Grym average som Erik fick till oxå! Och Erik: hoppa inte av brädan förrän prylarna stannat…

Daniel fick på hyfsade tider nere på TT oxå, trots att han mördade fenor på läpande band… Yeye, han vet bästa promenad-vägen i vattnet bort från Tjolöholm nu iaf… Två gånger på lika många dagar…

• imported_macts

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 17:58

Grattis gubbar! Tråkigt på fenor och mast Daniel…men det är ju bara pengar:-)

• the_novice

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 19:35

Ja det “nya” stället käkar ju fenor. Tror inte att någon klarade sig med hel fena idag…

• pure

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 20:14

@Knatte 408753 wrote:

Verkar som Pure har vänt på några siffror 🙂

Lite pinsamt.. men nu är sessionen deletad (verkar ta ett tag innan det slår igenom).. det gick inte att editera max gps display så jag få lägga upp den igen om jag orkar men det kommer nog bli lätt att klå nu när jag äntligen fått ordning på prylarna 🙂

• fredrik-ygge

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 20:35

Stort grattis Janne & Erik!!!

Kom själv lite sent idag, men Knarren var finfin även då. Var dock helt själv och vågade inte köra så länge. Svårbegripligt att inte fler är där. Inga stenar, inget sjögräs, bara ljuvlig surf och vacker skärgård.

• the_novice

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 20:47

Det är just det att ingen annan är där när jag varit där…

• lundvall

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 21:50

Grattis Janne! Nu är det bevisat att man kan köra fort i fisken med så nu kan man inte klaga på det längre 😉

• speedjanne

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 04:57

Tack skall ni ha. Hade ju 35.8 som PB innan och när vi kom ut till Knarren för vår andra session för dagen så var nog vinkel och vindstyrka perfekt. Som vanligt är det ett lotteri att få en perfekt vindby i nacken.Första repan hade jag 36.0 på displayen(PB) andra repan 38.0 (PB igen) tredje repan 38,2!!
    Så tre PB på tre repor!! Med facit i hand skulle jag kört fler repor och fått upp Averagen men jag blev så glad så jag seglade hemåt för jag var rädd att tappa gps:en i havet.

• 40knots

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 05:49
    Speedjanne;408926 wrote:
    Tack skall ni ha. Hade ju 35.8 som PB innan och när vi kom ut till Knarren för vår andra session för dagen så var nog vinkel och vindstyrka perfekt. Som vanligt är det ett lotteri att få en perfekt vindby i nacken.Första repan hade jag 36.0 på displayen(PB) andra repan 38.0 (PB igen) tredje repan 38,2!!
    Så tre PB på tre repor!! Med facit i hand skulle jag kört fler repor och fått upp Averagen men jag blev så glad så jag seglade hemåt för jag var rädd att tappa gps:en i havet.

Gratulerar! Det är otroligt att man kan åka så fort på en slalom bräda i vanliga vind och skärgårdsförhållanden. Finns där i fiskebäck ett bra ställe just för den vindriktningen eller går det att surfa fort på massor av olika ställen? Är F2 brädan super snabb eller är alla moderna slalom brädor lika snabba? Är fenan bara 28cm djup? Var kan man köpa sådana fenor?

• swe170

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 05:50

Grattis Janne !! Starkt seglat! Ser fram emot att hänga med till Knarren under liknande förhållanden.

• speedjanne

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 05:52

F2 SX XS
    Naish Stealth 5.5
    Tectonics Falcon 28

OBS
    inte mina repor på bilden dom är från YGGE eller Novice tror jag

• mackee

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 17:52

Grattis Janne!
    Det känns som man borde dra upp och testa “Eriks Knarrholme” nästa gång det drar på.
    F2 är snabbast, tur att du inte kör north för då hade nog mitt rekord rykt!!!!

S55 macke

• surferboy

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 19:18

Stort grattis Janne! Nu får du inte banga tävlingen på TT!!! Du har ju chans på SM-titeln med sådan fart på grejorna.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedrekordet inte på Haga !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.