Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Speedspot i Danmark
-
andersbq;660673 wrote:Nästa vecka kommer ribben och eftersom Onsala bara ligger 5 mil från Anholt och båten gör 40 knop så kan Surfan & jag åka dit och titta på mindre än en timme. Läsö är drygt 4 mil från Varberg så det blir nog att traila ner dit först innan man åker ut i Kattegatt.
På Anholt finns det inget plattvatten. Har ju bott där 7 månader i sträck. Och enda plattvattnet är i hamnen…
-
benke.;660752 wrote:Är det så, är det så..(plus Sverk), en riktig speedrib alltså!
Modell?En sprillans Zodiac i “mellanklassen” landar på måndag från England.
Förutom att staka ut stenar i TT (som moderskepp, jag har en liten gammal Zodiac som dinge), har vi en del idéer vad vi kan ha den till. Den tar 11 man, men vi räknar med färre med all last vi ska ha med. Till Da Curve behövs båt… -
Med den borde det ta max 2 timmar till Læsø då ju från Gbg. Men kanske inte i 20 m/s 😉
-
Den är så sjukt fet ABQ =)
Bara dags att införskaffa en lång pir och en kraftig vindmaskin sen har vi “allt”.I trelleborg har man förresten precis klubbat igenom beslutet att bygga en 3 km lång vågbrytare, jag har ganska höga förhoppningar på detta bygge
-
Undrar om någon vart på anholt o seglat där.
ser sjukt ut i alla riktningar.
kolla denna länk.
[ame=”http://maps.google.com/maps?hl=en&ll=56.7095,11.580276&spn=0.067934,0.153637&ftr=earth.promo&t=h&z=13″]Google Maps[/ame] -
på sydsidan av anholt så borde det ju bli hyfsat platt på nordväst vind ?
ser sjukt fint ut annars. synd om det inte är så bra som det ser ut. -
surf1;661763 wrote:på sydsidan av anholt så borde det ju bli hyfsat platt på nordväst vind ?
ser sjukt fint ut annars. synd om det inte är så bra som det ser ut.Om du menar vid fyren så får man inte surfa där då det är sälskyddsområdet. Annars så finns det inga spot som det blir platt som du kan vindsurfa på.
Logga in för att svara.