Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedspot i Vänern??

• andersbq

Medlem
    19 oktober, 2009 vid 18:57

Jag tror den är mellan 0,5 och drygt 1 meter. Ganska gyttjig, men det är bara bra.
    Dels för att det är skönare när man klotar och dels för att fenan bara fastnar när man kör i botten.

Sjön är 1 x 2 km och saknar skog runtomkring. Kan ha samma potential som ankdammen (som också ligger mitt i ett fågeltittarområde). Borde vara bra från samtliga vindriktningar.

• lasse-n

Medlem
    20 oktober, 2009 vid 10:22

Jag har en kompis som bor vid “Hullsjö herrgård” så jag har varit nere vid “pölen” då och då.
    Bäst att ta sig ut är vid fågeltornet där det även finns en parkering.

Är teksam till om det är OK att surfa (regelverket, fågelskådare etc).

När jag bodde i T-hättan var vi en del i viken ovanför Dättern (Brandsfjorden) på Nord vind. Små vågor, men hyffsat lång sträcka över till Såtenäs sidan.
    Tveksam till Speed spot.

• glader

Medlem
    20 oktober, 2009 vid 10:46

När jag ser färgen på vattnet börjar jag tvivla på hur dedikerad jag är. Ser mig själv stående i gyttjan en urkall vinterdag, har inte slagit PB och grejerna luktar gödsel.

• p-malmkvist

Medlem
    20 oktober, 2009 vid 11:38
    glader;584481 wrote:
    När jag ser färgen på vattnet börjar jag tvivla på hur dedikerad jag är. Ser mig själv stående i gyttjan en urkall vinterdag, har inte slagit PB och grejerna luktar gödsel.

Nä du är en cocktailsurfare:grin: Sol+8m/s samt låg bom och långa hängselelinor så man kan stå ikopplad med semiplaning, bekvämt😉

• glader

Medlem
    20 oktober, 2009 vid 13:50

Spot on!

• andersbq

Medlem
    20 oktober, 2009 vid 14:26
    glader;584481 wrote:

Jag tror i och för sig inte att det är så azurblått vatten på detta stället heller, men vad spelar det för roll? Det är inte en ny badplats åt ungarna vi letar efter!
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=R3-euMjOAA0″]YouTube – Windsurf Speed Record![/ame]

• glader

Medlem
    20 oktober, 2009 vid 16:48

Känner mig kluven i frågan. Det är en hårfin skillnad mellan coolt och ultranördigt.

• andersbq

Medlem
    20 oktober, 2009 vid 17:11

Någon (t ex en som hemskt gärna vill vara med i Swespeed) borde reka stället och märka upp ett par linjer med pinnar vid västliga vindar. Enklast att ta en gammal course med centerbord och paddla. Sedan åker vi dit nån stormdag och sätter lite PBn. Man borde kunna kolla med flygplatsen som ligger nån km norr, hur mycket by-vinden är och hur långa vindbyarna är. Min erfarenhet från Trollhättan är att byarna är uppåt en minut, när det är riktigt blåsigt.

• mgs

Medlem
    20 oktober, 2009 vid 17:20

Säg bara till när det blir. Jag åker med

• svartepeter

Medlem
    20 oktober, 2009 vid 18:00

Hahaha, fattar :smirk: Någon som kan bidra med en jättbräda så paddlar jag gärna??

• svartepeter

Medlem
    8 november, 2009 vid 13:41

Här kommer lite bilder från Hullsjön vid SO-O vind på 13-15 m/sek. Återkommer med beskaffenhet på botten efter undersökning men som det ser ut är det bara att köra om man har weedfena. Jag skall iallafall chansa när det blir läge = Vind och minst 5-6 plusgrader.

• klas-tss

Medlem
    8 november, 2009 vid 18:16

När blåste det så mycket sista tiden?? En kall dag eller. Hade kunnat vara en bra sikhall dag!! Klas

• lasso

Medlem
    9 november, 2009 vid 19:18

Peter,

Apro på – “Sv: Speedspot i Vänern??
    Hahaha, fattar :smirk: Någon som kan bidra med en jättbräda så paddlar jag gärna?? ….”

Du ska få låna min sköna Fanatic Viper Nybörjarbräda med Centerbord och allt, för din paddlingsövning. Jag och Henrick/SEVE1000 kommer dit upp och förser dig med Kaffe då du är klar.

Lasso,

• andersbq

Medlem
    9 november, 2009 vid 20:22

Bra bilder Peter!
    Om 6 dagar så är det tillåtet att befinna sig på den en meter djupa Hullsjön, ett litet USM i vinter?

• glader

Medlem
    9 november, 2009 vid 22:01

Peter, varför rekommenderar du weed-fena?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedspot i Vänern??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.