Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedspot på Nordligt?

• Speedspot på Nordligt?

Publicerad av culing på 10 april, 2008 vid 08:58

Satt och glodde lite efter något bra spot på nordlig vind.
    Det här kanske kan vara något?
    Ligger precis utanför östra blidö.
    Vad tror ni?

pysen svarade 16 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • p-malmkvist

Medlem
    10 april, 2008 vid 12:33

Vilket spot du funnit:smile: Där måste man kunna piska upp höga farter.. Känner du till området?? var är det bäst att starta ifrån??, var kan man parkera bilen??

Såg på google earth att slören vid nordlig vind blir ca 400-450 m… helt perfekt:grin:

Är helt klart på att testa detta ställe vid nästa nordliga vind över 10m/s..

• marden

Medlem
    10 april, 2008 vid 14:17

boman verkar veta en del om det http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=50986&highlight=blid%F6

jag brukar inte va sån, men kan va lite långt att driva till möja om nått går sönder om man kör där på nord.
    säg bara till när vi ska åka dit

• nachoman

Medlem
    10 april, 2008 vid 14:29

Jag känner till området då jag kört där med båten några gånger! Har faktiskt vart där i N-NV och då var det fint plattvatten. Utanför kan det bli ganska stökigt med vågor som slår mot varandra. Men det är ju inte så jävla lätt att ta sig dit bara.

Lycka till

• p-malmkvist

Medlem
    10 april, 2008 vid 15:03

Liten resa blir det på ca 10 mil + två korta båtturer.. Men det är det nog värt om det blåser nordlig kuling.. Det är annars dåligt med bra speedspot vid nordlig vindriktning i 08-området..

Kan detta spot bli en tävling i 08-speedcup getwet???

• culing

Medlem
    10 april, 2008 vid 17:30

@P Malmkvist 457511 wrote:

Liten resa blir det på ca 10 mil + två korta båtturer.. Men det är det nog värt om det blåser nordlig kuling.. Det är annars dåligt med bra speedspot vid nordlig vindriktning i 08-området..

Kan detta spot bli en tävling i 08-speedcup getwet???

Jag undrar om man inte kan ta sig ut från pricken, kanske är privat tomt?
    Sträckan borde funka på både S, SV och N.
    Detr ju inget i vägen för SV-vinden.
    Värt att prova.

• p-malmkvist

Medlem
    10 april, 2008 vid 17:38

Jepp!! Vi får samla ihop 08-speedgänget och åka dit så snart som möjligt.. Det är ju sådana spots som behövs för riktigt höga farter:grin:

• p-malmkvist

Medlem
    10 april, 2008 vid 17:40

Och jo förresten har vi ju getwet om tomten är privat.. han kan ju brotta ner ägaren eller något sådant:smile:

• sailorstiffrigg

Medlem
    10 april, 2008 vid 17:43

Ett alternativ är att hyra den här lastbåten Mamma Mu http://www.dyvik.se/index.asp?sidTyp=main&sidID=101 på 12x4m och ha som plattform. Ligger på Dyviks Marina. Tar kanske en 1/2 timma ut till Blidö.

• bjornen

Medlem
    3 maj, 2008 vid 13:42

Hittade en väderstation för blidö
    http://blido.nu/

• boman

Medlem
    3 maj, 2008 vid 15:59

@culing 457544 wrote:

Jag undrar om man inte kan ta sig ut från pricken, kanske är privat tomt?
    Sträckan borde funka på både S, SV och N.
    Detr ju inget i vägen för SV-vinden.
    Värt att prova.

Jaa kom ut jag är där dagligen nuförtiden 🙂 Jag ska kolla vid tillfälle där du satt din prick om det går att komma ner till vattnet. Annars är det Bromskärsbrygga som gäller… med ett litet kryssben.

Klart värt att prova jag lovar det blir platt, det är inte mer än en 1/2 m djup i hela viken förutom där det är muddrat.

mvh
    Boman

• boman

Medlem
    3 maj, 2008 vid 18:23

@sailorstiffrigg 457551 wrote:

Ett alternativ är att hyra den här lastbåten Mamma Mu http://www.dyvik.se/index.asp?sidTyp=main&sidID=101 på 12x4m och ha som plattform. Ligger på Dyviks Marina. Tar kanske en 1/2 timma ut till Blidö.

…..Eller så kör jag er dit ni vill i våran arbetsbåt, självklart då för en för en svindyr timmpening…;)

• marden

Medlem
    3 maj, 2008 vid 19:09

@Bjornen 462592 wrote:

Hittade en väderstation för blidö
    http://blido.nu/

ja det va ju djävligt roligt o uppmuntrande

Medelvind: 0.0 m/s från SSV
    Byvind: 0.0 m/s

Medelvärden
    Vind i dag: 0.8 m/s
    Vind denna månad: 1.2 m/s
    Vind i år: 2.3 m/s
    Byvind i dag: 1.4 m/s
    Byvind denna månad: 1.9 m/s
    Byvind i år: 4.0 m/s
    Vindriktning i dag: 180 °
    Vindriktning denna månad: 90 °
    Vindriktning i år: 180 °

chansen är stor att det kommer gå ruggit fort där i år 😉

edit skrollade ner längre ner på blidö sidan o den va rikigt go o fin

• boman

Medlem
    3 maj, 2008 vid 19:42

@Mården 462651 wrote:

ja det va ju djävligt roligt o uppmuntrande

Medelvind: 0.0 m/s från SSV
    Byvind: 0.0 m/s

Medelvärden
    Vind i dag: 0.8 m/s
    Vind denna månad: 1.2 m/s
    Vind i år: 2.3 m/s
    Byvind i dag: 1.4 m/s
    Byvind denna månad: 1.9 m/s
    Byvind i år: 4.0 m/s
    Vindriktning i dag: 180 °
    Vindriktning denna månad: 90 °
    Vindriktning i år: 180 °

chansen är stor att det kommer gå ruggit fort där i år 😉

edit skrollade ner längre ner på blidö sidan o den va rikigt go o fin

Ja den där stationen ligger mitt på ön inget att gå efter. under exremer var det ju uppmätt Max vind: 20.9 m/s 22/2/08 konstigt att det bara är byvind på 4,0 m/s i år.
    Tyvärr så får vi nog leva med att dom bästa dagarn 2008 redan är förbi(jan-feb) nu har högtrycket parkerat över svedala

• pysen

Medlem
    5 maj, 2008 vid 12:32
    Boman;462658 wrote:
    Ja den där stationen ligger mitt på ön inget att gå efter. under exremer var det ju uppmätt Max vind: 20.9 m/s 22/2/08 konstigt att det bara är byvind på 4,0 m/s i år.
    Tyvärr så får vi nog leva med att dom bästa dagarn 2008 redan är förbi(jan-feb) nu har högtrycket parkerat över svedala

Ja det är ju inte så konstigt att talet 4,0 står på byvid då det är ett medelvärde över hela året (varje minut). Gå in på historiken i stället och titta på vind per dag (ej medelvärden).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedspot på Nordligt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.