Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedtraining in ARUBA

• badjanne

Medlem
    23 januari, 2010 vid 02:12

det tar 12 minuter om du går sakta mellan ditt hotell och Vela.
    Det finns tygstycken med lintrassel att hyra om du vill leka Pinnocio.
    Hålen finns vid Eagel beach.
    Har varit på sjukhuset för behandling av vad jag trodde var ichias. Det är en nerv som kommit ikläm i höften. Ont som fan och kan gå max 100 meter i stöten trots alla piller jag fått. Sjukhus helt OK härnere.
    Hoppas kunna surfa om ett par dagar igen.
    MYcket besvärligt att fixa biljetter till Bonaire så vi skippade det.

• sode

Medlem
    23 januari, 2010 vid 13:16

Krya på dig så att du får ut lite surftimmar när du nu är där… här känns det som om det kommer att vara bottenfruset många månader ännu, men fortsätter veckorna bockas av i samma takt som på sistone så kommer det ändå att gå fort… Reste ni med Ving eller reguljärt? Vet nån hur resonliga Ving är, om man skulle råka hitta ngt större segel (eller gubevars en bräda!) i outleten som man vill ha med på hemresan?

• badjanne

Medlem
    23 januari, 2010 vid 23:18

Vi åker med Ving.
    Normalt flyger vi aldrig med charter men det blev billigast. Tecknade en försäkring och fick tillbaka alla utgifter för sjukhusbesök, medicin och taxi samma kväll. Cash 190 US$.
    På deras hemsida kostar 5 kilo 300 spänn om jag minns rätt.
    Skall kolla med reseledaren imorgon.
    Glöm inte smörja läpparna på dina barn. Mina läppar är helt sönderbrända trots stor resvana.
    Brigitte var på väg ut idag men för första gången på en vecka var vinden under 10 m/s
    Tror jag kan köra lite imorgon igen med dubbel Voltarendos.
    Det är bara helt underbart härnere och is har vi gott om se bild

• badjanne

Medlem
    25 januari, 2010 vid 23:56

Igår var det slalomtävling och idag blev det lite speed
    Med två Voltaren kunde jag köra två timmar. Fick till 27 knop med en SB Futura 122l och ett NP …5,7m2. tyvärr finns inga chamber segel här och fenorna är mer anpassade till freeride men vi har kul och det är det viktigaste. Många goa människor här och alla vill speeda med Janne.
    En kul grej är att dom har en flotte, byggd av två surfbrädor, där man kan stanna och dricka färskvatten. Skönt att slippa gå upp när man är törstig.

• surfan

Medlem
    26 januari, 2010 vid 10:56
    Badjanne;596267 wrote:
    Igår var det slalomtävling och idag blev det lite speed
    Med två Voltaren kunde jag köra två timmar. Fick till 27 knop med en SB Futura 122l och ett NP …5,7m2. tyvärr finns inga chamber segel här och fenorna är mer anpassade till freeride men vi har kul och det är det viktigaste. Många goa människor här och alla vill speeda med Janne.
    En kul grej är att dom har en flotte, byggd av två surfbrädor, där man kan stanna och dricka färskvatten. Skönt att slippa gå upp när man är törstig.

Vann du?

• badjanne

Medlem
    26 januari, 2010 vid 11:53
    surfan;596293 wrote:
    Vann du?

Speed=ja
    Annars e jag som vanligt bäste svensk !!!!!:grin:

• petter_f

Medlem
    26 januari, 2010 vid 12:40

Om du ska speeda borde ni egentligen komma hem och tävla mot Klagshamns Isjaktssällskap. Det är några från klubben som har skurit upp isen rejält utanför stugan. Bilder finns, men har fastnat på en USB-minne.

• badjanne

Medlem
    27 januari, 2010 vid 01:24

Vi stannar nog i värmwen ett tag till
    Hur gårn det med stenmarkeringarna?
    Alla goda ting är tre
    ABC
    Aruba , Bonaire, Curasai

• macedu

Medlem
    27 januari, 2010 vid 10:17

Ingen hajvarning :ooo: ??

• badjanne

Medlem
    27 januari, 2010 vid 12:55
    MacEdu;596426 wrote:
    Ingen hajvarning :ooo: ??

Här finns inga HAJAR
    Krokodilerna har ätit upp dom 😀

• macedu

Medlem
    27 januari, 2010 vid 16:55

hehe….åh fan….

Goa bilder…… förträng smärtan och KÖR, klass 2 varning i Sverige och du hade haft andra ledproblem med skottningen hemma :-):frown:

• badjanne

Medlem
    27 januari, 2010 vid 22:59

Idag blev årets surfdag.
    Gick först ut med en SB Futura 122 och ett NP 6,2 HC. Halvtaskig planing så jag gick upp för att byta till större segel.
    Då kommer Sahra och säger “hi Janne today I will try slalom do you like to go with me out?”
    Jag bytte till en HC 6,7 och Sahra tog en RS 7,0 och en I-Sonic 101 . Vi drog långt ut där vinden var fri men ganska mycket vågor. Fy fan va hon är bra. Jipparna sitter klockrent och hon verkar inte tappa fart. Hon måste va född med ett segel i handen.
    Trots tuffa förhållande visar GPS:en nästan 29 knop. ÅRSBÄSTA

• kapten-k

Medlem
    28 januari, 2010 vid 10:09

Fy vad det ser gött ut!!! Känns som det är en annan planet när man sitter här i snöstorm med vinterkräksjuka osv

• badjanne

Medlem
    28 januari, 2010 vid 13:51
    Kapten K;596541 wrote:
    Fy vad det ser gött ut!!! Känns som det är en annan planet när man sitter här i snöstorm med vinterkräksjuka osv

Här kom lite regn i natt osså har jag börjat fjälla

• kapten-k

Medlem
    28 januari, 2010 vid 14:10
    Badjanne;596557 wrote:
    Här kom lite regn i natt osså har jag börjat fjälla

HAHAHA det låter förfärligt, det är riktigt synd om dig!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedtraining in ARUBA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.