-
Speeed!
Finns det några speedtävlingar kvar nu för tiden? I Sverige eller utomlands.
Och är det någon som vet vad speedproffsen kör med för brädor, fenor, segel odyl.??
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Speeed!
Finns det några speedtävlingar kvar nu för tiden? I Sverige eller utomlands.
Och är det någon som vet vad speedproffsen kör med för brädor, fenor, segel odyl.??
Det finns en grym video av Peter Hart och David White om just detta från Fuerte.
Där får du absolut rubbet hur och med vad man seglar i över 40-knop. Speciellt trimmingen av fena kontra segel och bomhöjd är kritiskt. Och mastfotens placering är uppenbart grymt viktigt i över 40 knop.
Jag lånade ut min video för ett halvår sen men den kom aldrig tillbaka så den är uppenbarligen klart bra.
Spana in Windsurf där hittar du videon. Det är det enda du behöver garanterat.
Från svenska Windsurfing 2000 läser jag att …(nä de va ett skämt)…Surf att WM i Speed gick i påskas på Mondial du Vent, endast en tävling om jag förstått rätt.
Om du kommer över Surf 5 Maj spana in sidan 20 bilden överst till vänster.
Dom grejade 55km/tim med 7kvm och 115 freeride i en kort test med GPS.
Bra tips eller hur?
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Aviseringar