Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Splittad kite- – HELP
-
Splittad kite- – HELP
Publicerad av anonym-anvandare på 15 april, 2004 vid 06:08Har lite panik. Lyckades sätta kiten i en je-la fet ek igår.
Resultatet är att duken sprack längs med mitten strutten, ca 7cm från toppen hela vägen ner till ca 5-7 cm från leading edgen. Det är nästan en helt rak reva sånär som på i börja.
Är detta nått som en segelmakare kan fixa tror ni? I och med att den revs sönder intill strutten så kanske det kan ställa till problem? Och kommer en sån lagning( om det går) har större effekt på kiten=?Bor i Uppsala så om någon vet någon segelmakare i närheten som är duktig så tas förslag mkt tacksamt emot.
Klantarslet Henke B
anonym-anvandare svarade 21 år sedan 5 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Sliiiich, käz läge, vi har ett gäng här enre i skåne som är duktiga, kolla gula sidorna
-
Om du befinner dig runt Gbg så hör av dig till ”KMD-Kite maker design”.
Jag lämnade in en gammal AR5 med reva från LE till bak-kanten. Han var lite skeptisk i början, å sa att det skulle bli dyrt… När jag skulle hämta den så blev det dyrt elnligt honom (250 spänn).
En mycket trevlig kille…
Tyvärr har jag tappat bort nummret till honom men om det inte finns på gulasidorna så hör av dig till mig så skall jag försöka fixa det…. -
Här é urlén till sidan (tyvärr inget nummer vad jag kan hitta…)
Egentligen sysslar dom nog med små ”trickdrakar”… Men om jag inte missminner mig så importerar dom brunotti…
-
Jag vet att Kaj har lagat sin Titan i Sthlm hos en enligt honom mycket bra segelmakare. Hör med honom.
Satte du upp den i Morga Hage eller? Om du var där var det bra där igår?
-
Svar till:
Jag vet att Kaj har lagat sin Titan i Sthlm hos en enligt honom mycket bra segelmakare. Hör med honom.
Satte du upp den i Morga Hage eller? Om du var där var det bra där igår?
[/ QUOTE ]
Gott, ska kolla med Kaj när han kommer hem.
Japp det var i Morga.Det blåste ca 6.5ms när vi kom dit vi 15:00, var ca 9.5ms närmare 18:00. Tyvärr var det ganska byigt. Men helt klart körbart, om man hade en mindre kite då förstås :/)polaren körde m sin 12:a. Vinden låg på från sydost så det var gött.
Kör du i Uppsala? -
Jag har lagat en kite hos Frifallsskolan i Tullinge mha en utbildad materialexpert för fallskärmar.
Han heter Patte och du kan nå honom på: headdown13@hotmail.com
eller via http://www.frifallskoslan.se
De håller till på flygplatsen utanför Strängnäs.Det finns även en fallskärmslagare i Västerås, men den har jag ingen erfarenhet av.
mvh / Johan
-
250:- spänn, låter jevla billigt . Snackade m en i sthlm han ska ha mellan 1´000:- till 1´500:- för jobbet jekla skillnad. Men då ska han reparerat kitear i 4år så han ska vär kunna sina grejor.
Tack för hjälpen alla.
Henke B
-
Japp, kör i Uppsala, väntar dock på min nya bräda och torrdräkt, sen kommer jag också att hänga i Morga Hage…
Har du kört någe snowkite i vinter? Vad kör du för drakar? Vet inte ifall jag har sett dig ute på ekoln om du har varit där…
Jalle
-
Svar till:
Japp, kör i Uppsala, väntar dock på min nya bräda och torrdräkt, sen kommer jag också att hänga i Morga Hage…
Har du kört någe snowkite i vinter? Vad kör du för drakar? Vet inte ifall jag har sett dig ute på ekoln om du har varit där…
Jalle
[/ QUOTE ]
Jo torrdräkt kan vara bra, det va inte det varmaste m en 5/3:a. Vad är det för bräda du köpt?
Körde inget snow i vinter. Fuckade upp ett knä sent på hösten så det blidde tyvärr inget. Kastade några sugan blickar på Field of fame i vintras.
Kör en Cabrinha CO2 -03:a. Har bara varit i Morga en ggn tidigare m Kaj så du har nog inte sett mig där.Vad kör du på och vart?
Henke B
Logga in för att svara.