Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spock hjälp

• Spock hjälp

Publicerad av donpedro på 25 augusti, 2007 vid 17:56

Skulle behöva lite bra tipps för å reda ut spocken. Sätter vulcan utan problem men när jag ska vrida runt spocken känns det nästan omöjligt väldigt tacksam för lite tipps. Gärna lite tipps på grubbyn oxå om nån vill dela med sig.

basse svarade 17 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ola_p

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 11:37

Skicka seglet mot brädans nos och se till att inte försöka trycka runt den genom att trycka med bakhanden. Titta runt med huvudet och söla inte med att flytta händerna. Jag har kass % på spocken, och just dessa sakerna är det jag hela tiden missar på.

Grubbyn:
    Brett grepp, skicka runt bakbenet lååångt, titta runt och håll dig rätt tight mot riggen. Skota INTE in förrän du är helt klar med rotationen.
    Lätt hänt att man försöker hoppa runt, men det känns snarare som man tar ett steg bakre benet. Hoppar man blir det lätt nån form av framåtrotation istället.

• basse

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 05:34

Det som löste det hela för mig med spocken var helt klart att poppa lite större vinkel… inte högre… runt mera menar jag. Snabba på med händerna. Ta masten i början tills du kan snurren och börja sedan jobba på bom-bom. Jag blev väldigt låg i början viliken kan hända om du går via masten men det ordnar upp sig sedan.

Grybbyn är bara bakben i mina ögon. Ut med det och sträck…. som en roundkick nere vid backen ungefär…

Ladda!

• poppo

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 16:58

jag går oftast på lite mer slör vid spock än vid vulcan, då har du något kortare väg att slajda. snabba händer som nämnts ovan. när sen spocken sitter kommer 540n lättare än man tror! (tog dock rätt lång tid för mig att fatta galoppen). nu ska man bara lära sig åt andra hållet…

• basse

Medlem
    28 augusti, 2007 vid 08:49

ett bra tag var 540 lättare för mig!!

Ååh… andra hållet. Det är utmaning det!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spock hjälp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.