Ja, visst känns det som att vindsurfingen är på uppgång här i Sverige. Förbaskat bra, jag pratar mig varm för vindsurfing så ofta jag kan…
Och har oxå svårt att hitta en lika skön grej för själen som vindsurfingen. Dessutom är det ganska praktiskt och inte så beroende av andra om man kan ge sig ut eller inte.
Andra sysselsättningar som är kul kan jag tänka mig är skärmflygning eller segelflyg som skulle kunna passa mig.
Fast det känns så mycket krångligare att utöva. Speciellt segelflyg då man måste hitta folk som kan dra upp en precis när man har tid, vilket inte är det lättaste. Dessutom är all sorts flygning mycket känsligare för väder förhållande än vindsufingen som går att anpassa ganska bra med olika brädor och segel…
Dock håller jag med om att sporten är jävligt dyr. Risken är ju att det blir en snobbsport om detta fortsätter med hutlösa priser. Man undrar ju vad den egentliga kostnaden är för brädtillverkare när de masstillverkar brädor… Fast de flesta sporter är dyra som det lite känsla i…
Vindsurfingen slår det som jag provat på iaf.