Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sporter som har grund i kitesurfing

• Sporter som har grund i kitesurfing

Publicerad av erik_nybro på 8 mars, 2005 vid 21:33

Gör ett projektarbete, och ett avsnitt handlar om sporter som har sin grund i kitesurfing, eller som i vart fall använder sig av kitesegel.

De jag kommit på:
    Snowkite
    Mountain Board
    Buggy kite

fler tack

erik_nybro svarade 20 år sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • eddie

Medlem
    8 mars, 2005 vid 22:00

Utan att ha en jäkla aning säger jag:

Är det inte så att ”Buggy-kite” snarare härstammar från Power kites? Alltså att det har utvecklats parallellt?

• zoolander

Medlem
    8 mars, 2005 vid 22:13

sån där kajtkanoting.. vettifan vad det heter men jag har sett det i nån film

• mav

Medlem
    8 mars, 2005 vid 22:16

många projektarbeten om kite nuförtiden…

mountainjumpin'(snökite) borde ses som en idividuell sport.
    eller ballonjumin’ med kite på http://www.flysurfer.de

• kiters_se

Medlem
    9 mars, 2005 vid 00:11
  • erik_nybro

Medlem
    9 mars, 2005 vid 07:59

Kanon!!

Fler som gör projektarbeten om kitesurfing?
    -Tror bara det är jag, har skrivit som anonym vid ett flertal tillfällen dock.

• lina

Medlem
    9 mars, 2005 vid 10:09

gjorde ett om kitesurfing som kulturfenomen. men har inte fått tillbaka det än. Men visst blir skolan lite roligare, ska man sitta natten o skriva o kan välja surfing som ämne, ja varför inte…..
    tack för hjälpen alla!

• nilsson

Medlem
    9 mars, 2005 vid 12:10

Både Moutainboard och buggy är äldre än kitesurfing, snowkite i sin nuvarande form ja, men att använda en kajt för att underlätta långfärd på skidor nej, så det är en definitionsfråga, tror snarare att kite sprungit fram från andra idrotter mer, än tvärt om!Mvh Bengt N

• curry

Medlem
    9 mars, 2005 vid 14:20

ha! jag har gjort arbeten om kitesurfing i Svenska, Engelska och Bild & Form.. grin.gif

• erik_nybro

Medlem
    9 mars, 2005 vid 19:21

haha, underbart att höra grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sporter som har grund i kitesurfing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.