Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Spot letande
-
Spot letande
Publicerad av mattias-j på 3 augusti, 2010 vid 13:19Har ni Göteborgare provat eller kollat detta? Muddrad farled med 0,2-0,8 meters djup runtomkring. Dessutom en del låga öar som stoppar vågor. Närmaste “bebyggelse” verkar heta Dalen, eller nått….
Knatte svarade 14 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Var ligger detta ställe lite grovt?
Norr eller söder om GBG?Ser intressant ut, jag kan åka och reka:-)
-
Hmm… Var o spanade in ett par vikar norr om denna på semestern… Denna bör ju oxå undersökas!
-
Japp, var tvungen att kolla var Ryskarsviken låg. Där den enda aktiva tjejen på GP3S brukar segla. Med tanke på att hennes 10 sec bara skiljer några knop från nm så borde stället vara ganska platt. Viken heter nog Rysskärsviken på svenska och fjorden heter Rysskärsfjorden. Den verkar inte vara djup någonstans, och Maria verkar segla kors och tvärs överallt, så det kan inte vara mycket sten…. Denna muddrade farled ligger strax söder om detta.
-
Intressant…Men efter lite “googlande” verkar det som om våra vänner fågelskådarna har hunnit före oss igen. Vad jag kan se så är det ett Natura2000 område till större delen…
-
Enligt sjökortet, så är det bara vissa öar. Borde inte vara något problem.
-
Kan man åka motorbåt, så kan man åka bräda… Dock är det inte helt lätt o komma ner till vattnet. Är privata vägar dom flesta och dessutom bommar ner sista biten osv…
-
Knatte
Gäst4 augusti, 2010 vid 08:06Kan man se hennes spår på sjökorten på GPSx3 ?? (jag är inte guldmedlem och kan inte se hennes spår)
Detta är mina hemmatrakter som jag är uppvuxen i och jag seglade stor bräda i dessa trakter för 20-25 år sedan typ. men oftast höll vi till på andra sidan fjällsholmen i Sundhammar.
Men man kan säkert gå i i antingen Glose eller Glöskär för att segla.. Dalenvägen slutar i en båthamn och där borde du kunna gå i, även om det säkert inte är optimalt.Men det ligger många öar utanför och dessa är väl inte så höga, men helt ostörd vind är det väl inte…:smile:
Men kan jag bara hitta hennes spår kan jag se var hon surfar:cool2: -
men den här heter rysskärsviken eller fjorden på sjökort iaf
-
Knatte
Gäst4 augusti, 2010 vid 11:41Det bästa och säkraste är ju att låta Maria förklara:tongue:
Men misstänker att hon går i i Glöskär antingen vid Fläskholmen eller Hagen, men vilket av alternativen låter jag vara osagt:tongue:
Men stället har säkert skapligt platt vatten och skaplig vind vid västliga, sydsydliga eller vindar däromkring:laugh: -
Knatte
Gäst4 augusti, 2010 vid 11:45tbsurf;624009 wrote:men den här heter rysskärsviken eller fjorden på sjökort iafRyskärsfjorden är ett ganska vitt/brett begrepp och den går från Fjällsholmen neråt överön och kanske även till Norde älvs mynning:smile:
Logga in för att svara.