Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Spot search Lettland

• Spot search Lettland

Publicerad av frerok på 25 oktober, 2007 vid 09:40

Sitter & letar på Google Earth (igen) efter potentiella spots och dök på en vågbrytare av stora mått. Det är en hamnbassäng som är omsorgsfullt skyddad med bl.a en betongpir på hela 1600 meters längd och ca 2m hög nånting. Ligger flera andra vågbrytare där som täcker olika riktningar.

Har själv lite väl långt dit.. men ta färjan över till Riga, kör ca 20mil västerut till Liepaja.
    Kolla: http://www.panoramio.com/photo/777366

/FR

Oregistrerad svarade 17 år sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • carrera

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 09:44

Ser ju mega grymt ut ju…..

• jester

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 11:56

Ser lite väl hög ut… Men där går säkerligen att åka riktigt fort…

• rimsson

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 12:05

ser schysst ut…kanske kan passa på med en lyx spa i Tallin medans man är där =)..neee föresten..fel land 😀

• gammelsurfen_

Medlem
    25 oktober, 2007 vid 13:15

det är väll bara till att packa grejerna och hoppa på spermabussen då.

• klang

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 07:03

Hur lång är stenbryggan, jag tycker inte den ser så himla lång ut men det är svårt att säga…

• booze

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 11:40

@Klang 424597 wrote:

Hur lång är stenbryggan, jag tycker inte den ser så himla lång ut men det är svårt att säga…

Den e låång! Piren längst ut är väl ca 250m men hela “kanalen” från sandstranden är 1220m

Booze

• tobhed

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 12:11

Jag misstänker att den är för hög. Falsterbokanalens mynning på Kämpingesidan har nåt liknande som är typ 2-3 höga, jag har varit där och spanat och för att få OK vind som är hyggligt jämn och bra så måste det nog blåsa orkan eller liknande.

Nää, bäst potential på nära håll finns nog i lagunen nere på näset, men tyvärr är det ju så klart ett fågelskyddsområde…

• getwet

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 13:08

Det tycks finnas en till pir, en bit längre in i det som ser ut som en liten “insjö”. Den piren är över 1000m lång och eftersom den ligger inne i “sjön” så borde den vara betydligt lägre…..kanske.

Vem åker över och kollar läget?

• jester

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 13:18

Bara o starta upp traktorn, micke…

• stinger

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 13:25

När jag flög Moskva – Köpenhamn för ett tag sen såg jag ett ställe i något av Baltländerna förmodligen Lettland där det var lång sandstrand med en sandrevel en bit ut Kanske går att speeda innanför. Ska se om jag kan leta upp det på Google earth ikväll.

• marden

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 15:56

o när jag flög italien -köpenhamn för ett tag sen så såg en denna 10km långa sandbank som nätt o jämt såg ut att titta upp ur havet i södra danmark
    la upp en bild då bland cyklar o annat så den försvann väl i bruset
    taskig upplösning på goggle där så get vet får åka förbi på sin danmark resa o spana

• marden

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 16:10

va koolt att kolla satelit bilderna över liepäja verkar va svårt o få till bra våg bryttare, ser ut o va bra stökigt innanför pirerna där vågorna vrider in från flera håll trotts att pirerna är så långa

• getwet

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 17:31

@Jester 424684 wrote:

Bara o starta upp traktorn, micke…

Javisst, men jag vill inte åka utan dig.

• getwet

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 17:34

@Mården 424742 wrote:

o när jag flög italien -köpenhamn för ett tag sen så såg en denna 10km långa sandbank som nätt o jämt såg ut att titta upp ur havet i södra danmark
    taskig upplösning på goggle där så get vet får åka förbi på sin danmark resa o spana

Var hittar man dessa sandrev?

• getwet

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 17:36

@Mården 424742 wrote:

Var hittar man dessa sandrev?

Hittat! Fel ö men klart intressant, till våren får det bli.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Spot search Lettland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.