Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › spot skåne
-
spot skåne
Publicerad av kapten-k på 17 december, 2007 vid 22:50Vad tror ni om det här stället? Löjligt platt vatten, bilden tagen en dag jag körde överriggad med 6.3! och Inget sjögräs!
kapten-k svarade 15 år, 1 månad sedan 26 Medlemmar · 134 Svar -
134 Svar
-
Hello Kapten K…
Var är det du spottet nägonstans?Jag har precis börjat köra speed.
Sugen på att testa nya spotts.Mvh Segelmakaren i Kristianstad utedesign.com PETER
-
Ser ju fin fint ut, med sandstrand och allt :-). Vilka vindriktningar rekommenderas?
-
SV till NV eller Ö till NÖ , N och S är kass
Nån som vet var det är? -
Oregistrerad
Gäst18 december, 2007 vid 10:03Kan vara innersta södra delen av Skälderviken, precis innan Vegeå.
-
fel, gissa igen.
Det är min första hemmaspot faktiskt, Enda nackdelen är att det kan vara varierande förhållanden. Det kan blåsa upp på 5min och lägga sig till stiltje på 5min. -
Ser ju nästan ut som en insjö, så jag gissar nånstans på ostkusten av Skåne, eller Blekinge?
-
Jag gissar att spotet ligger nånstans i Åhus trakten, kanske Äspet/Yngsjö?? Sandstranden på bilden påminner starkt iaf om stränderna i Åhus trakten, även omgivningen…
-
Det är någonstans på sydkusten, förmodligen sydöstra delen någonstans
-
Jag gissar på Vombfuckingjävlasjön (på normal svenska Vombsjön) utanför Veberöööööd!!
Linus
-
Vomb e helt rätt, men det är nästan fusk av Linus!
Grattis! du vinner en guidad tur med fika i mitt stökiga surfgarage när du kommer och hämtar din pokal och dina shorts!Fler vomb bilder, inte alltid helt platt
-
????PLATT????
????SPEEDSPOT????
Ser mer ut som vilken fjärd eller sjö som hellst.
Alla som håller på med speed letar efter ställen som är i klass med TT eller Hagas ankdamm. -
Skönt att dra dit och slippa tångfenan under juli-feb, men hur platt blir det egentligen? Eller är det bäst för slalom?
-
Det kan bli riktigt platt, på ett ställe kan man köra i frånlandsvind, men då har du bara 600m på dig innan du måste gippa.
Logga in för att svara.