• kapten-k

Medlem
    19 december, 2007 vid 19:40

Här ser det ut som det är frånlandsvind på bilden.

• klang

Medlem
    20 december, 2007 vid 07:33

Gott, får prova vombsjön på nästa kraftiga vind från NV. Jag mätte sträckan, den nordgående på bild, i Google Earth till 2500m. Sedan ser det ut som om att det är rätt lite träd till väster om sjön, vilket också är lovande.

Hur har vinden varit där, är det extremt byigt då det blåser på ordentligt?

• jester

Medlem
    20 december, 2007 vid 08:07

Ligger inte den sjön mitt i ett militärt övningsområde? Vill minnas att jag var där o krigade i fornstora dagar…

• swe131

Medlem
    20 december, 2007 vid 08:27

Det är Krankesjön som ligger mitt i pansar landet på Revingehed.

• kapten-k

Medlem
    20 december, 2007 vid 08:39

Jag har seglat där i från landsvind, det kan vara riktigt bra, men det var rak västlig vind. det som inte syns på bilden är att det är nät där medstolpar och ytliggande lina, så har man rak fena så måste man hoppa elller segla utanför näten!

• klint

Medlem
    20 december, 2007 vid 10:16

Det är få som vet att Super X konceptet föddes i Vombsjön.

• marden

Medlem
    25 januari, 2008 vid 20:19

@Klang 434650 wrote:

Gött!!! Så en storm på V-NV skulle sitta som i handsken? Kanske skånes nya speed-spot?

imorrn får ni väl nästan storm ska nån av er pågar ut på någe kul

• kapten-k

Medlem
    25 januari, 2008 vid 20:41

Hade jag kunnat köra bil så hade jag nog dragit dit i morgon och filmat plattvattnet i alla fall. Kan inte koppla utan hälsena 🙁

• jfr007

Medlem
    26 januari, 2008 vid 16:04

Rekade idag. Södra delen vid vägen såg ok ut men knappast jättebra. Fågelskyddsområdet och förbudet att färdas över 5 knop mellan stranden och 300 meter ut försvårar segling.

• johanc

Medlem
    26 januari, 2008 vid 16:18

@Kapten K 440910 wrote:

Hade jag kunnat köra bil så hade jag nog dragit dit i morgon och filmat plattvattnet i alla fall. Kan inte koppla utan hälsena 🙁

Men vaf… Rallyväxla då!!

😉

JohanC

• kapten-k

Medlem
    26 januari, 2008 vid 17:30

@JFR007 441023 wrote:

Rekade idag. Södra delen vid vägen såg ok ut men knappast jättebra. Fågelskyddsområdet och förbudet att färdas över 5 knop mellan stranden och 300 meter ut försvårar segling.

Nåt nytt för mig, har bara hört att det är max 20knop på sjön, men jag har aldrig varit med av att någon har klagat, var iofs flera år sen jag seglade där.

• klang

Medlem
    28 januari, 2008 vid 08:54

Jag och Uffe var och rekade där för två veckor sedan, det är betydligt mer vegitation än vad som ses på bilderna. Vad vi kunde så se var det väldigt svagt med vind längs med stranden vilket gör att man får starta någon annanstans. Dock kunde iallafall inte jag hitta något bra ställe att gå i på?

Inte omöjligt att man faktiskt måste ut en 100-200 meter för att det ska bli ordentligt med vind.

Kapten K, några tips?

• joth

Medlem
    28 januari, 2008 vid 10:50

Hej!
    Lomma igen. Jag var nere där bussen kör in till Lomma söderifrån och kollade lite på vattnet. Där är ett rev 100m ut och vattnet ser bra ut på insidan men jag undrar om någon vet hur det är med vattendjupet och stenar där. Tanken att segla där när det är västligt.

Annars vid ost-sydost så får det bli utanför revet. Borde vara perfekt.

• joth

Medlem
    28 januari, 2008 vid 10:57

Och sedan hur är det i poolen här då ännu lite mer söderut? Granne med spillepengen?

Annars samma här vid ostligt. Helt öppet från land. Är vi några stycken så kan man ju testa ostligt. Inte så kul själv om det skulle hända något.

• joth

Medlem
    28 januari, 2008 vid 11:04

Eller så får man offra några fenor på att testa här. har för mig att det är lite grunt och osäkert men fint vid nordlig vind.

Sida 2 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.