• kapten-k

Medlem
    28 januari, 2008 vid 15:12

ahh! det sista stället hade jag tänkt testa i vår jonas!
    borde vara grymt om man får vinkel så man kan slöra innåt!

Angåeende vombsjön så kanse det är mer vegitation nu än för 10år sen!
    Förr gick det att köra in på vägen som går innanför stål räcket, men där lade bonden dit stenbumlingar pga att citat “zigenare campade där”
    man fick ialla fall förr 200m fri vind i södra delen där det var väldigt platt.
    det borde fortfarande gå bra att hoppa i längre norrut mot fiskaren.

• klang

Medlem
    28 januari, 2008 vid 16:26

Kapten K, tror det var för mycket sydligt i vinden då vi var där, tror det var VSV. Vi får prova när det drar ihop sig till nästa NV storm…

Problemet att hoppa i norrut på sjön vid fiskaren är att det är så väldigt mycket träd/buskar. Tror inte att man med en missile och 26cm fena kommer tillbaka till stranden såvida man inte simmar. På en NV storm så lär man få paddla på rätt friskt.

Det jag funderar på är om man istället kunde hitta ett ställe på sydsidan av sjön. Där ligger en del sommarställen som man kanske kan låna en gräsplätt av…

• aronh

Medlem
    28 januari, 2008 vid 16:40

@Oregistrerad 434482 wrote:

Kan vara innersta södra delen av Skälderviken, precis innan Vegeå.

Är det någon som provat att köra här? Funderar nämnligen på om det kan vara ett bra spot för freestyle och speed (brukar själv inte köra så fort dock).

• aronh

Medlem
    28 januari, 2008 vid 16:45

Det ser onekligen intressant ut på nord till ostnordost. Fick tyvärr inte med i vilken skala det är men ca. 1km från ören till strandkanten till väster.

• kapten-k

Medlem
    29 januari, 2008 vid 00:54

här joth

• klang

Medlem
    29 januari, 2008 vid 07:22

Ser grymt ut Kapten K, holy moses… hoppas inte det finns en massa sten där bara… eller ett gäng fågelskådare… dessa satans sända pack…

• s19

Medlem
    29 januari, 2008 vid 08:23

Tjena alla…
    Jonas… Den sista kartan du lagt till, den som är vid Lommavägen/västkustvägen i Arlöv… Bor nära där… Har sneglat dit för både freetyle och speed… har dock inte gått ner där än men tror det har potential… går ju in en liten vik där… och det funkar säkert på ostligt ungefär med… då det är fritt en bra bit inåt land…
    Linus

• joth

Medlem
    29 januari, 2008 vid 12:57

Det får bli lite spottestande till våren tror jag. Både i Lomma och Vikhög.

Som Kapenens bild visar så är det väldigt öppet vid inloppet till Lödde å. Det är fiskeförbud runt där på sommaren men har inte hört om nått fågelskydd. Dock så skall vi ju hålla oss mer utanför. Längre mot vikhög vet jag att det är stenar men det är bara det man ser från land. Men vi får inte bli besvikna om det är grunt och stenigt.

Tror att man får surfa dit o kolla en dag. Bäst att gå i vattnet tror jag blir antingen vid långa bryggan eller vid jolleklubben som ligger en bit norrut men söder om spotet. Annars kan man testa att gå i nästan ända ute där bebyggelsen tar slut i Bjärred. Har gått en del där så jag hittar dit. Sedan en liten kryss bara och vi är på plats. Bör vara fint på Nordliga vindar.

• klang

Medlem
    29 januari, 2008 vid 14:07

Kan knappt bärga mig, detta ställe kan ju rocka på riktigt. Väldigt stora ytor med endast åkermark runt om kring.

Man borde väl kunna sjösätta sig från vikhög?

/R

• tobhed

Medlem
    29 januari, 2008 vid 14:40
    Klang;441495 wrote:
    Kan knappt bärga mig, detta ställe kan ju rocka på riktigt. Väldigt stora ytor med endast åkermark runt om kring.

/R

Mycket snack och lite verkstad Klang mfl. Kolla denna tråd från 2007-09 …
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52578&highlight=vikh%F6g

• klang

Medlem
    29 januari, 2008 vid 21:58

@tobhed 441501 wrote:

Mycket snack och lite verkstad Klang mfl. Kolla denna tråd från 2007-09 …
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52578&highlight=vikh%F6g

Hahaha… shit… Tobbe, det hade jag helt glömt bort. Vi får tillägna detta spot till dig Tobbe om det suger, annars får det heta Vikhög 😀

• tobhed

Medlem
    29 januari, 2008 vid 22:47
    Klang;441609 wrote:
    Hahaha… shit… Tobbe, det hade jag helt glömt bort. Vi får tillägna detta spot till dig Tobbe om det suger, annars får det heta Vikhög 😀

Payback my friend… 🙂

• joth

Medlem
    30 januari, 2008 vid 16:22

@Klang 441495 wrote:

/R

Visst kan du sjösätta från Vikhög om du vill vara utan fena när du kommer fram. Det är mycket sten vid hamnen och det finns ingen bra väg ner där spottet är. Det är åkermark som brukar plöjas med en traktorväg som du ser på min bild från google. Den går inte hela vägen ner till vattnet och det går inte att parkera där vad jag vet.

Så bästa sättet är från Bjärred. Det är inte långt. Man skall nog ta det lungt när man skall dit och kolla av botten noga för stenar innan 35+ repan sätts.

• klang

Medlem
    30 januari, 2008 vid 18:02

@joth 441720 wrote:

Visst kan du sjösätta från Vikhög om du vill vara utan fena när du kommer fram. Det är mycket sten vid hamnen och det finns ingen bra väg ner där spottet är. Det är åkermark som brukar plöjas med en traktorväg som du ser på min bild från google. Den går inte hela vägen ner till vattnet och det går inte att parkera där vad jag vet.

Så bästa sättet är från Bjärred. Det är inte långt. Man skall nog ta det lungt när man skall dit och kolla av botten noga för stenar innan 35+ repan sätts.

Hmm… inte helt optimalt alltså, inte kul att kryssa i storm och fin-fin sjö med missilen och 26cm fena…

• axxelerator

Medlem
    31 januari, 2008 vid 11:43

Hej Skånesurfare… nu ska ni höra.
    Jag tror stället vi pratar om här har GRYM potential. Har rekat vid hård nordväst och det ser HELT fantastiskt ut. Har aldrig provat det och rykten säger att det finns sten så det måste rekas i lättare vindar först.

Rännan in mot Lödde å kallas för Lödde kar och har gott om fornlämningar från Vikingatiden att sätta fenan i om man inte vet var man kan segla.

Men frågan var ju var man kan sjösätta?
    LÖSNING: Det finns faktiskt en parkering i norra delen av Bjärreds naturvårdsområde. Alldeles nybyggt finns också en några hundra meter lång spång över våtmarken som går hela vägen fram till vattnet och mitt i prick.

Vårexpedition vid första bästa nordväst, ok???

Sida 3 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.