Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › spot skåne
-
Knatte
Gäst2 februari, 2008 vid 11:26@kinetic 442262 wrote:
Jester: Finns mängder med moderna dieslar som går som “ett skott” o drar “nästan igenting”, tex BMW 530D (235Hk) eller om man ska va värre 535 (286Hk)D, båda bilarna tar under 7L/mil vid inte alltför inspirerande körning…Vill man hålla sig till “småbilar” så har du BMW 123D (204Hk, 5.2L/100km)…Fast den optimala surfbilen måste ju vara denna: http://www.g-power.de/391.html?&L=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=180&tx_ttnews%5BbackPid%5D=315&cHash=cae9b199db (finns även som “kombi”), nackdelarna är priset ( ca 300″ Euro) o förbrukningen, men å andra sidan har man råda o köpa bil för de pengarna så har man säkerligen råd att tanka var 30:e mil oxå:-)
Snackar vi miljöbilar om BMW, så finns det ju bara ett vettigt val 🙂 🙂
Ha :tongue: begär liksom…
-
Jester: Spana in nya Nissan GTR….den spöar det mesta:-). Killen jag köpte min andra “prestandabil” av (har 2 prestandabilar*haha*) hade faktiskt en Ferrari F360 som “andra bil”, otrolit läcker bil men ack så jobbig att äga med tanke på all avundsjuka…Har själv fått uppleva avundsjuka i form av bortsparkade backspeglar á 4000kr/st, stulna kromade ventilhattar, försök till stöld av 19″-fälgar (tji fick de tack vare Intera’s special fälglås*haha*). Bara att parkera bilen o behöva lämna den gör mig nervös, alltid lika spännande att se om någon varit på den (detta gäller min äldre “prestandabil”, den nyare av samma modell är konstit nog inte alls lika benägen att råka ut för “påhopp”)
-
Jantelagen är för jävlig. Surt att folk blir så j-vla avundsjuka.
Körde ju en Ford Focus förut med Ford standardstereo. Var aldrig nervös över den bilen. Kunde parkera var som helst, n’ästan. Skönt! Nu fick jag ju en urtagbar Alpine-stereo med i nya bilen. Trots att den är cheap, så känner jag mig tvungen o ta dän fronten… surt…
-
Just det, glömde ju kolla på GTR. Ser fin ut!
Hade jag fåptt välja helt fritt, så hade jag dock haft bilarnas bil: McLaren F1. Inget snack om den saken…
-
Jester: Ypperligt val, McLaren F1:-), det sitter nämligen en fantastisk motor i den från BMW M, en V12 på 6.1 liter o ca 630Hk:-). McLaren F1 är toppfartstestad till 391km/h. Kruxet är att det bara byggdes ca 25 exemplar av modellen…En annan nackdel med F1:an är att din bättre hälft får sitta snett bakom dig eftersom du som förare sitter mitt i bilen*haha*
-
Jao, en fin bil *trots* BMW-motor… 😀
Den bilen piskade ju allt i FIA GTR när den kom, och om jag inte minns helt fel så körde dom ganska många bilar, och trots det så hade dom inget motorhaveri på hela första säsongen. Imponerande…
Det som gör att jag gillar bilen är ju just att den är näst intill kompsomisslös, tex förarposition, osv..
ah… drömma går ju…
-
Måste ju posta den klassiska videon när Tiff testade bilen första gången…
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=wq54zDv8Z84[/YOUTUBE]
-
Skönt surr i motorn på den!! Själv blir jag sugen å inreda garaget för lite kolfibermoulding, å bygga en riktigt snabb lågliterdräpare på 2.5 kg…men jag går också igång på snabba bilar. Hade turen å få åka med på en fullsnurrepa med en F 355 för något år sen, påminde lite om en 5.0 tokslör!! Jester kan du inte lägga upp en bild på Kian?
Tycker det är läckert när minst två stora ” förebilder” här på komfen föregår med gått exempel o köper miljövänligt, ligger fan i tiden… -
Här kommer lite bilder på Kia Picanto in action:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=XOVVIh1tXs4[/YOUTUBE] -
Ska bli kul den 9 maj för då ska ja köra Ferrari F430 på bana eller hur jester
-
Angående filmen, det finns mycket snyggt i Polen!
Här bild på racerbil med fler användningsområden än att bara åka på bana.
En Naish SP110, SP80, tre kompletta riggar plus all annan utrustning, max 460mast och föraren ser fortfarande i bägge speglarna samt den inre spegeln bakåt. Två personer åker samtidigt. 18 liter bensin från Klittmöller till Jönköping. Byts ut till turbodiesel nu i höst, dock inte till en grymt överprisad BMW!
Kias Picanto med TD drar ca 3.5l/100km enligt faktiskt prov mellan Kramfors och Gävle. -
Getwet: BMW,Audi,MB (o alla andra “premiumbilmärken”) är lika överprisade som dina Naish-grejer (eller NP,North osv) jämfört med tex Gun-sails. Självklart är Naish,North & NP bättre än Gun, men inte dubbelt så bra (de e ju trots allt dubbelt så dyra). Samma sak gäller bilar, en Audi A4 är bättre än motsvarande lågprisbygge från Asien, dock inte dubbelt så bra…Jag tycker synd om dina “premiumsurfprylar” som behöver trängas i ett “lågprisbygge”, då har Tobheds prylar ett betydligt mer passande “åk” 🙂
-
Jester:Haha…Å fan inte visste ja att Tobhed e pizza-bud:-)
-
kinetic;442386 wrote:Jester:Haha…Å fan inte visste ja att Tobhed e pizza-bud:-)
Passa er nu…
Logga in för att svara.