• klang

Medlem
    11 februari, 2008 vid 11:46

@joth 444095 wrote:

Sedan har jag tittat på dettta länge. Klang tyckte vi skulle testa insidan vid ett tillfälle men varför inte utsidan på Ostlig vind. 3km låmg sträcka … Bara vi är några stycken så det inte blir probs med säkerheten. Det är ju simpelt att ta sig ner bara att parkera vid hamnen och surfa bort.

Vad säger du Linus om det. Du surfar ju där nere ofta.

Jag och uffe var där och rekade för 3 veckor sedan, det finns flera alternativ det ser mycket lovande ut. Men jag håller med Kapten K, hysch-hysch om detta tillsvidare. Du blir inte bortglömd jonas…

• tobhed

Medlem
    11 februari, 2008 vid 12:37
    Klang;444117 wrote:
    Jag och uffe var där och rekade för 3 veckor sedan, det finns flera alternativ det ser mycket lovande ut. Men jag håller med Kapten K, hysch-hysch om detta tillsvidare. Du blir inte bortglömd jonas…

Jag vill inte heller bli bortglömd…

• joth

Medlem
    11 februari, 2008 vid 13:57

@Kapten K 444111 wrote:

Ok kör dit och kör satan, skruva av skyltarna på bilen och ha en vakt på stranden. Finns fler bra ställen…

Fast du får surfa på utsidan norr om hamnen har jag för mig. Men såg visst att man inte fick segla så långt ut på Knösen. Jevlans fågellskådare som har pejlat in alla fina ställen… grrr…..

… men om man seglar från norrsidan på hamnen där man får surfa så är det ju tveksamt om någon skulle försöka haffa oss. Garanterat inga skylltar ute på vattnet och hur skall vi veta vart gränsen för förbudet går ???

• joth

Medlem
    11 februari, 2008 vid 14:04

@Klang 444117 wrote:

Okej då… Samla ihop SMS lista och sedan blir det åka av …

• klang

Medlem
    11 februari, 2008 vid 17:40

shit tobbe, 1000 inlägg….

• tobhed

Medlem
    11 februari, 2008 vid 20:26
    Klang;444190 wrote:
    shit tobbe, 1000 inlägg….

2 viktiga och 998 stycken fulla med nonsens… 🙂

• faster

Medlem
    11 februari, 2008 vid 20:54
    joth;444136 wrote:
    Okej då… Samla ihop SMS lista och sedan blir det åka av …

Jag vill vara med:laugh:

• klang

Medlem
    11 februari, 2008 vid 21:18

@faster 444246 wrote:

Nedtecknat, men jag gissar att prognosen ska vara rätt bra om du ska packa ihop prylarna och köra heeeeela vägen ner till goa skåne.

• kapten-k

Medlem
    12 februari, 2008 vid 10:04

@faster 444246 wrote:

SE! nu blir det “crowded” direkt!

Skämt åsido. det lär väl inte dyka up mer än 4-5 speedare samma dag ändå!

Tror inte man stör fågel livet om man kör på utsidan, dessutom tror jag inte vanliga segel skrämmer upp fåglar som en kite gör.

Lite konstigt att ingen verkar ha provat segla där på ostlig vind.
    S-19 har ju fasen antik film från när han speedar i lagunen!

• s19

Medlem
    12 februari, 2008 vid 17:49

Hallå!
    Jag har kört en del i Skanör på ostligt men då mest på södra sidan av hamnen… Då kan man kryssa upp mot falsterbo fyr för att se han en lång slör tillbaka. Det är platt utan chopp (ok lite beroende på hur långt ut man kör ju) men inget chopp där jag brukar köra… lite dyning som kommer in emellanåt men inget som stör… Har dessutom kört på norra sidan litegrann men inte lika mycket… Tyvärr är det förbud på norra sidan som ni snackar om men vi kör ofta ut på de området även när vi kör wave ju… så bör ej bvara problem… Ett annat och förmodligen större problem speciellt på sommaren/våren är nakenbadarana… om blickar kan döda så… får man akta sig ibland 😉
    På insidan har jag aldrig kört… är ju naturreservat och risk att det är för grunt… men är det djupt tillräckligt, eller högvatten så kan det funka… Vet bara att norra spetsen på reveln (norra haken) är väldigt grund då jag kört där… på väg mot soptippen…
    Har kört en del med slalomprylar här i ostligt och lovar att det är platt… men har oftast kört själv förutom förr då jag hade sällskap av pappa…
    Potentialen finns nog definitivt för bra speedförhållanden… (finns fler ställen här nere som kanske tom kan vara bättre…)
    Enklast om man ska köra på norra sidan är att gå i på det vanliga stället… Vill man köra på södra är det enklast att gå i från parkeingen vid badhytten.
    Har snackat om dessa ställen i många år… Men ingen som lyssnat eller varit sugen på att segla där då… oftast har folk då kört i klagshamn…¨på sommaren är det samma vindar som kan uppstå i klagshamn/soptippen som även uppträder nere på näset, men kan dock vara lite svagare… inte nödvändigtvis men kan ofta vara lite svagare..

Linus

• alexxx

Medlem
    12 februari, 2008 vid 19:37

Fan detta verkar ju riktigt lovande, nåt av ställena måste ju va bra!
    Klang, du e en klippa som vanligt, vat å fotat å rekat å grejat!
    :laugh:

• klang

Medlem
    12 februari, 2008 vid 20:32

@S19 444389 wrote:

Har snackat om dessa ställen i många år… Men ingen som lyssnat eller varit sugen på att segla där då…
    Linus

Kanske daxs att vi får en guidad tour 😉

• jfr007

Medlem
    4 oktober, 2009 vid 17:15
    Klang;434748 wrote:
    Gott, får prova vombsjön på nästa kraftiga vind från NV. Jag mätte sträckan, den nordgående på bild, i Google Earth till 2500m. Sedan ser det ut som om att det är rätt lite träd till väster om sjön, vilket också är lovande.

Hur har vinden varit där, är det extremt byigt då det blåser på ordentligt?

Testat Vomb idag. Och ja det är riktigt groteskt byigt. Inte ens idag med tjugo stadiga (och större grenar uppe i luften i någon by) gick det att plana hela vägen. Tack till Glenn som stannade på land. Bättre att satsa på något annat ställe.

• kapten-k

Medlem
    4 oktober, 2009 vid 18:31

Tack för att du vågade dig ut jonas!

Sida 9 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.