Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spot tour 2006 -Hjälp!

• Spot tour 2006 -Hjälp!

Publicerad av surfjohan på 10 maj, 2006 vid 08:56

Hade tänkt dra runt i södra sverige (väst kusten och östkusten, typ bohuslän – Skåne) och testa en del spottar i år som verkar bra, och jag hade behövt lite hjälp med att fylla på listan som ska avverkas med spottar som passar mina önskemål. Vore najs ifall ni kan komma med lite heta tips.

Kategori1: Freesyle training ground, Platt platt platt, långgrunt, hård sandbotten, bra riggställen

Torkelstorp
    Tollenäs
    Klagshamn
    Haga Park

Kategori 2: Wave newbie training ground, Långa brytande småvågor, gärna långgrunt, sandbotten, bra riggställen

Finns det något sånt här ställe??

mr_johan svarade 18 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • fng

Medlem
    10 maj, 2006 vid 10:05

Habo Ljung (lomma, skåne) passar alldeles förträffligt i Kategori 1

• el_duderino

Medlem
    10 maj, 2006 vid 10:27

Jag vill slå ett slag för Höllviken, som jag tycker är lite underskattat. Brukar alltid leverera fin freestyle på V-NV!

Finns ju en underbar väderstation i höllviken med:
    http://www.sm7dkf.se/wx/index-wx.htm

Just nu blåser det 0 m/s, fram med formula prylarna å dra ut!

• donpedro

Medlem
    10 maj, 2006 vid 10:31

Kategori 2: Sudersand, (Sandeviken kan bli stoort men lite vind mycket trevligt ställe att träna på), Ljugarn. Kom till gotland hala ön kryllar av spots som du kan träna vad som helst på, de bästa e att ÖN funkar på alla vindriktningar och det är inte särskilt långt mellan spotsen.

Men eftersom du skulle till södra sverige får jag väl skriva i Även dessa på kategori 2: Skälderviken, vejbystrand, riviera.

• ola_p

Medlem
    10 maj, 2006 vid 10:59

Lejet är perfa för softa fina vågor.

• perkele

Medlem
    10 maj, 2006 vid 11:18

Fina böljor kan du hitta i både Ängelholm (SV – NV) och Vejbystrand (SV – NV) & Melby (V -“N”).

Lite beroende på riktning och styrka så kan det löna sig att flytta sig mellan ställena. Blåser det mycket och “rakt på” så kan du få mycket svårt för att komma ut i Ängelholm. Då rekomenderar jag hellre att du drar till vejby även om vågorna blir större där… orsaken är att du lättare kommer ut och kan hålla dig utanför de värsta bryten och därmed lattja rundor som jag antar att du vill…

Blåser det ordentligt så är vi ofta ute super tidigt i Vejby, säg kl 4 – 5, det är nått magiskt med det hela som inte går att beskriva…

Hoppas du får en skön tripp.
    Vi kanske ses.

T

• canoya

Medlem
    10 maj, 2006 vid 11:47

I Halmstad har du Haverdal, Vilshärad och Ringenäs under kategori 2 spots.

• surfjohan

Medlem
    10 maj, 2006 vid 12:29

Gött, tack alla för alla grymma tips.. får bli att sammanställa allt detta i en lista, glo kartor och försöka kunna tajma in alla surf i vår/sommar/höst.. Detta kommer bli en grym säsong.. keep up the namedropping!

• mr_johan

Medlem
    10 maj, 2006 vid 16:50

skummeslövstrand, klockrent kat 1 vid östliga vindar, närma halmstad och ängelholm också.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spot tour 2006 -Hjälp!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.