Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Spotify
-
Jag satt igår och diggade gammal dödsmetall från sent 80-tal som jag misslyckats länge med att finna på TPB men det kan tänkas att andra områden inte är lika vältäckta. Ännu. Musiksamlingen utökas med ca 20K låtar/dygn så det är nog bara en tidsfråga innan allt man vill ha finns.
-
@sourra 520397 wrote:
Jag satt igår och diggade gammal dödsmetall från sent 80-tal som jag misslyckats länge med att finna på TPB men det kan tänkas att andra områden inte är lika vältäckta. Ännu. Musiksamlingen utökas med ca 20K låtar/dygn så det är nog bara en tidsfråga innan allt man vill ha finns.
jaha, inte min favoritgenrer… 😉
jag har mängder av musik från TBP som inte finns på spotify… Ofta har spotify några låter och en enstaka skiva av en artist, men inte i närheten av hela discografin. grejen är att innan det lanserades i höstas hittade jag endel som inte finns kvar nu, så det beror väl alltså delvis på tillstånd som inte gick igenom.
hur som helst, gillar verkligen spotify som ett komplement.
ps. soulseek är den riktiga skiten när det gäller utbud, men det är lite mer meck och tar mkt mer tid.
-
Soulseek är grym. Bittorent är bra för att hitta nåt när man vet vad man söker efter. Det bästa med Spotify är att det (förhoppningsvis) finns en fungerande affärsmodell som kan ta strålkastarljuset från de ljusskygga alternativen. Precis som man kan titta på en tavla i ett galleri utan att det kostar något förren man tar med sig tavlan hem kan man nu lyssna på musiken (nästan) gratis tills man vill äga själva mp3n.
Synd inte Spotify kom ett år tidigare så kanske vi hade sluppit Ipred vars enda förtjänst kommer vara att göra ip’spofing till allmängods för betydligt farligare människor än musikälskare.
nic
-
Sen hade det ju inte varit fel om man kunde ta med sig Spotify-musiken i iPoden eller mp3-spelaren, möjligtvis med reklamen, som jag inte tycker alls är så farlig. Så för det bärbara kommer man ju fortfarande få ladda ner på det ”traditionella” sättet…
-
De jobbar på en offlineversion. Har ni bra idéer på funktionsförbättringar kan ni skriva dom här så släpar Fru Sourra med sig dom till sin professor som sitter i nån slags styrelse bakom Spotify och är mycket sugen på att få bra förslag.
-
RSS-flöden på ALLT
Flash-Spotify-pryl så man kan streama ett RSS-flöde (playlist) eller enskild låt på en webbsida.
Möjlighet att skapa ett virtuellt arkiv a la Itunes fastän man inte har musiken på sin dator då. Finns ju bara playlists idag.
Kunna se andras arkiv
”Andra som gillar detta gilla även…”
Kunna se vem som la till vad i collaborative playlists
Playcount (ens egen och samtliga)
Smarta playlists
Rating (ens egen och genomsnitt)
Recently played songs (och RSS på det såklart) -
Yann;520578 wrote:RSS-flöden på ALLT
Flash-Spotify-pryl så man kan streama ett RSS-flöde (playlist) eller enskild låt på en webbsida.
Möjlighet att skapa ett virtuellt arkiv a la Itunes fastän man inte har musiken på sin dator då. Finns ju bara playlists idag.
Kunna se andras arkiv
”Andra som gillar detta gilla även…”
Kunna se vem som la till vad i collaborative playlists
Playcount (ens egen och samtliga)
Smarta playlists
Rating (ens egen och genomsnitt)
Recently played songs (och RSS på det såklart)…å framför allt RSS
det hade vart grymt om man kunde följa sina favvoartister så man snabbt kan få en överblick över vilka som släppt nya skivor. (en rss för varje artist är en utmärkt start.)
Å varför inte låta artister/skivbolag lägga in turneplan i samma veva (á la Ilike i facebook) så man vet hur långt man måste åka för att få headbanga. Naturligtvis även som RSS.
Slå ihop Yanns förslag ”andra som gilar…” och ”smarta playlists” till en smart playlist á la Itunes Genious.
-
Mycket snack om det här med RSS. Har aldrig fattat riktigt vad det är… Nån som vill förklara för en IT-illitterat? I övrigt gillar jag yanns förslag.
-
Jag skulle vilja ha ett plug in så man köra spotify i squeezeboxen.
-
Neven;520617 wrote:Mycket snack om det här med RSS. Har aldrig fattat riktigt vad det är… Nån som vill förklara för en IT-illitterat? I övrigt gillar jag yanns förslag.
Med en rss-läsare så kan man lätt hålla sig uppdaterad utan att behöva läsa/ladda ned allt lull-lull runt omkring. När man ser något intressant kan man ta upp det i sin riktiga browser eller öppna i rss-läsaren direkt. Det som man inte hinner läsa försvinner behändigt.
Webbsidor med rssflöde skyltar antingen med det (typiskt bloggar) och/eller så syns det en liten rss-ikon i adressfältet som man kan klicka på för att få urlen till rssen som man klistrar in i sitt favvo-rss-program.Till mac (speciellt i kombination med iPhone) gillar jag NetNewsWire.
Till pc finns massa varianter. Googles webbaserade rssläsare duger ju med. Framför allt finns det program som är integrerade mot den vilket kan vara bekvämt.
Tyvär suger steffos rssflöde (nästan lika mycket som mobil-gränssnittet som man tvingas in i med mobilen). Visar bara originalposten och inte svaren men flaggar tråden som oläst om det kommer in svar som man då inte kan läsa.
nic
-
@Vogon Jeltz 520530 wrote:
Suger pung med reklam
Betala ynka 99kr då så slipper du det 😉
Spotify is DA shit har invites om någon vill ha -
Sorry all out just nu 🙁 Men vill man int eha reklam kostar det 99kr/mån och då kan man nog regga sig på siten direkt. Är man nöjd kan man fan betala killen en hundring i månaden. Jag hittar allt jag vill här I LOVE IT 🙂
@_Bodhi_ 520836 wrote:
Messa mig en Rob, så jag slipper bredbandsbolagets skitreklam…
tack,
Logga in för att svara.