Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Spots i Göteborg på Östliga vindar ??
-
Spots i Göteborg på Östliga vindar ??
Publicerad av tolvsbo på 14 april, 2008 vid 12:46E det någon som har förslag till Spots i Göteborgsområdet som fungerar på östliga vindar?? NÖ till SÖ ?
johnk svarade 16 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 33 Svar -
33 Svar
-
Eller Jungfruviken på Hönö, men inget jag rekommenderar framför gottskär (trots att jag inte varit där ;))
-
Tack för tipset!
âr det nede i hamnen i Gottskär, eller var kan man ”launcha” ?!?
-
Tolvsbo;458347 wrote:Tack för tipset!
âr det nede i hamnen i Gottskär, eller var kan man ”launcha” ?!?
nä, Draget, gräsmattan 300m söderut i viken
nic
-
Draget gäller! Se skylt på väg ut till hamnen på Gottskär.
MEN, visa stooooor hänsyn till villaägarna och var försiktig så att vi inte får kiteförbud där också bara är du snäll då det är det enda riktigt bra spoten vid no-so. Gräsmattan är inte stor, bilvägen väldigt nära och så ockås telefonledningen…
OBS! Det går även att köra en bit till, svänga 2:a vänster, vänster och komma ut till udden man ser söder om viken vid gräsplätten. Där ute får du se upp med några taggbuskar, men annars inte en massa folk och ingen bilväg eller teleledning i vägen.
Vi kanske ses…om inte annat ser torsdag ok ut.
/Nicco -
Man vet att det är riktig kris när man börjar hurra för en prognos som säger 7 m/s NO…
-
Nån som ska från götet till gottskär på torsdag som man kan åka med?
Kan troligtvis när som helst på dagen. -
tänkte ta mig ut på morgonen, då finns det plats i bilen från johanneberg, behöver vara tillbaka vid 13
-
@Neven 458579 wrote:
Man vet att det är riktig kris när man börjar hurra för en prognos som säger 7 m/s NO…
dryga 9 nu om man ska tro gurun
http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=130381
-
ser bra ut inför imorgon, vad tror du om att sticka vid 8.30 johnk?
nån mer som ska ut? hittar du förresten? -
WakeNils;458865 wrote:ser bra ut inför imorgon, vad tror du om att sticka vid 8.30 johnk?
nån mer som ska ut? hittar du förresten?Jag kör men från Billdal (söder om stan). Blir nog halvdag. Så fort vinden kommer planerar jag att vara ute på vattnet.
Ses!
/Nicco
Logga in för att svara.