Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Spots i Karlshamnstrakten
-
Spots i Karlshamnstrakten
Publicerad av jks på 8 juli, 2004 vid 11:27Var finns dem?
anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Det skulle jag också vara lite intresserad av! JAg har varit ut till Boön och kollat, men där är det ju rätt stenigt, men det verkar vara rätt shysst om man kommer ut en bit
-
Jag är själv nere nu och har fått fundera på detta då jag började min surfkarriär efter jag flyttade. Med lite fundering har jag kommit fram till att Nabben ute vid Elleholm borde funka. Där finns en badplats med gräsyta, man kan köra ner och det är (rimligt) fri horisont.
Jag tänker köra där i veckan om det blåser något så när stadigt.
Har man båt kan man ju tänka sig Tärnö utsida där det finns ställen att rigga. I värsta fall får man ta skärgårdsbåten ut ifrån stan och sen kånka utrustningen över ön.
Jag har även funderat på att Tegelbruksviken borde funka det finns ju lite gräs precis i början på Vetekulla-vägen. Men det är nog lite klurigare med vind.
Om nån annan kommer på något så är jag tacksam. Plus att ni måste droppa ett mess om ni drar ut!
MVH
Ante -
Flickvännen bor i Karlshamn så jag är nere där lite då och då. Vad tror ni om att segla utanför universitetet, innan kastellet? Där kan man ju rigga på parkeringen och dra ut. Stranden är ju kass eftersom att det bara är en stensluttning men som jag minns det så såg det både djupt och öppet ut där. Vet dock inte vilka riktningar det funkar på. Tror iofs att det är förhållandevis kasst där, men det är ju annars en shysst vik till vänster om skolan….. vet inte riktigt..
-
Tjenare!
Hittar ni inget som funkar så kör ner till Sandviken utanför Sölvesborg, kan bli rackan´s kul när det kommer in en kuling på S eller SW.
Vi ses i vågorna! Per/ Surflocal Sandviken -
Lindö udde utanför Ronneby, blekinges eget hookipa….
Logga in för att svara.