Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spots runt Hudiksvall/Söderhamn/Gnarp…

• Spots runt Hudiksvall/Söderhamn/Gnarp…

Publicerad av cortex på 2 augusti, 2003 vid 09:42

Jag tänkte åka upp och tillbringa 4-5 dagar uppe i Hudiksvall till nästa helg. Så nu tänkte jag höra om det finns några som kör där uppe och vart man kan köra?
    Jag kommer att ha tillgång till båt ute på Sörön (ligger ett par sjömil rakt ut från Borka brygga) där det är perfekt att kitesurfa om man boatlaunchar. Däremot så är det lite svårt/riskabelt/tråkigt att köra själv.
    Hade varit kul att komma i kontakt med lite kite-folk däruppe och komma iväg och köra på lite schyssta spots under tiden jag är där.
    Skicka ett mail på kaj@kajtech.nu om ni kan tänka er att visa mig runt/hänga med ut till Sörön och köra.

/Kaj

cjuggla svarade 21 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • cortex

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 22:00

Efter lite research på nätet så har jag hittat mängder med potentiella spots inom en 6 mils radie från Hudiksvall. Exempelvis har vi följande stränder norr om Hudik som ser bra ut på bilder jag hittat: Hårte i Jättendal, Norrfjärden i Gnarp, Sörfjärden i Gnarp.
    Och söder om Hudik: Stenö Havsbad, Vallviksbadet, Skärså, Storsand.
    I Hudik så verkar ju Malnbadet vara rätt schysst med en sandstrand på 450 meter (enligt Campingens hemsida).

Kom igen nu, är det ingen som vet om någon av dessa platser funkar och i vilka vindriktningar?

Sedan är ju frågan hur mycket folk det finns där också, fast det lär ju inte vara lika packad med folk som alla stränder i Sthm. smile.gif

Det måste ju finnas någon som kite’ar där uppe????

/Kaj

• cjuggla

Medlem
    3 augusti, 2003 vid 09:00

Tjena Kaj, Jag var i området och utforskade kitespots förra veckan, Jag bor i stockholm men min tjej bor i Hudik.

Malnbadet – långbrygga i mitten av stranden, bojar och grejer och konstig dy botten på väster sida. kan dock funka betyg 2/5.

Hölik – stor camping intill som kan locka väldigt mycket folk till stranden vid bra väder. schysst men en del sten. Bilden är tagen en fredag vid 8 på kvällen, betyg 3.5/5

Sörfjärden – grymt bra ställe, jag kom dit en måndag vid 12 tiden på dan. Funka att Körde hela dagen utan problem Det var väldigt lite folk som kom. betyg 4/5.

Jag har lag ut några bilder från Hudik:
    http://www.promero.se/hudik
    //Calle

calle@promero.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spots runt Hudiksvall/Söderhamn/Gnarp…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.