Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Spots Runt omkring Åhus
-
Spots Runt omkring Åhus
Publicerad av krillan82 på 16 maj, 2011 vid 17:23Kommer jobba i Yngsjö (söder om Åhus) i sommar. var finns det najs efter jobbetsurf?
hakanh svarade 13 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Hallå någon vet väl något najs ställe… Eller e det bara Gislöv och borby som gäller på den sidan…???
-
Åhus strand is totally ok, but it has to be east… pretty like Habo, flat and shallow, with a pier for all the rich kids to worship you from. not much space to launch from if its busy on the beach though.
You have a nice beach all the way down from Yngsjö all the way down to Ravlunda where you can ride stuff that is like Parkvägen. Get deep and cold fast though.
Further south from ravlunda its hilly and the wind is wierd there… then its pretty rocky until you get down to stenshuvud, all the way down from the tourist carpark there are nice waves sometimes, but you have to pay for parking and its a looong walk with the gear.
-
Krillan för faan! Sup ner dig. Spy. Åk på spyan. Det blir exakt samma djup som i Habo.
-
Jag e också uppflyttad från sydväst till denna änden av skåne. Jobbar i Nymölla (2 mil norr om Åhus) och har rekat lite runtomkring. På ost funkar säkert det som nämns ovan och sen har jag hittat nån guldklimp till i området men som också e på sydost. Strandängen i ivösjön i bromölla sägs funka bra på väst men jag har ännu inte hunnit köra där. Om du vill ha sällskap på vattnet hänger jag gärna med ut.
Ha det!
/Håkan
Logga in för att svara.