Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Spricka i gelcoaten – allvarligt?

• Spricka i gelcoaten – allvarligt?

Publicerad av bigblue på 11 augusti, 2009 vid 18:32

När jag skulle prova att sätta dit den nyinköpta weedfenan på min Isonic 101 så var den något för stor och fastnade därför halvvägs in i Tuttleboxen. När jag väl fick ut den så släppte en liten flaga i kanten på brädan vid boxen.
    Jag är inte tillräckligt kunnig när det gäller brädors uppbyggnad för att avgöra om detta är ett problem (mer än ett kosmetiskt)? Kommer vatten in i brädan nu eller finns det ytterligare ett spärrande skikt?

bigblue svarade 15 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jester

Medlem
    11 augusti, 2009 vid 21:07

Det skall bara vara rent kosmetiskt. Gjorde samma med min TB58 när den var ny, och den går fortfarande som en raket…

• dr-masse

Medlem
    12 augusti, 2009 vid 08:49

Det brukar vara en massa förstärkningar runt fenboxen, och boxen i sig är ju i ett stycke. Så – inte skall det komma in någe vatten där inte.

Men – en bild är ju alltid bäst. Men färgflagor och lite gelcoat som åker bort är ju högst normalt. Kanske lite för normalt…

• bigblue

Medlem
    12 augusti, 2009 vid 16:54

Tackar, jag känner mig betydligt lugnare. Nu väntar en helkväll med våtslippapper för att få till passformen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Spricka i gelcoaten – allvarligt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.