Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Sprucken trumhinna, erfarenheter?

• Sprucken trumhinna, erfarenheter?

Publicerad av andersbq på 27 juli, 2007 vid 20:03

Jag har idag (med min för dagen nya Naish Global Wave 98 & nytt Force 5.0) lyckats med bedriften att hoppa högt men inte lyckades rotera runt ordentligt och landa på sidan och trots Gath-hjälmen få en sprucken trummhinna.

Genom åren har jag förstått att detta är en ganska vanilg förekommande skada bland just hoppande vindsurfare…

Är det någon som kan dela med sig av sina erfarenhetr kring läkning, hur lång tid det tog, hur snart surfingen kunde återupptas?

andersbq svarade 17 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jeppo_f

Medlem
    30 juli, 2007 vid 11:46

Ah! En klassiker!! Gjorde precis likadant i vintras – inklusive Gathhjälmen.

Jag surfade vidare dan därpå, men med öronpropp i det skadade örat, och sen coachtejp utanpå för att hålla pluggen på plats. Det blev en del meckande innan jag hittade rätt kombination av öronproppar som höll tätt och satt kvar, men till slut blev det en ”vanlig” plastöronpropp med tre flänsar, och utanpå det en en silikonpropp som fyllde upp ytterörat, och sist coachtejp.

Jag körde så runt tre veckor, men tydligen ska det läka på två veckor.

När jag kom hem var jag förbi en vårdcentral för att kolla om det hade läkt ordentligt, och det var inga problem alls. Det gick att se att trumhinnan hade varit trasig, men det var allt.

Bra att du kom på direkt att det var trumhinnan. Jag trodde först det var en vaxpropp och hällde vaxlösare i örat. Det gör sjukt ont, och sen smakar det beskt.

/jeppo

• andersbq

Medlem
    30 juli, 2007 vid 12:18

Tack, bra med lite sådana bilder. Behöver det som argument, för min fru blir alltid lite o-rolig, när jag brutit näsan eller fått andra små surfskador (på mig själv). Jag har alltid sett folk med örat i paket, så det ante mig att man kan fortsätta trots vaxproppskänlsan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Sprucken trumhinna, erfarenheter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.