Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Sprucken trummhinna.

• Sprucken trummhinna.

Posted by spoon on 15 augusti, 2003 at 09:36

Jag tänkte bara att jag skulle avråda folk ifrån att landa på örat, jag lyckades nämligen med konststycket att landa med örat först och spräckte trummhinnan. Smärtan kan man leva med men badförbud i en vecka känns tuffare.
    Så nu undrar jag om det finns fler med liknande erfarenheter samt ifall att det är någon som känner till något bra skydd för att slippa få halva Mälaren intryckt i hjärnan. confused.gif

_alexander replied 21 years, 2 months ago 6 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • zoolander

Member
    15 augusti, 2003 at 11:52

hjälm? eller e det för töntigt?

• spoon

Member
    15 augusti, 2003 at 13:06

Hjälmen var självklart på, precis som vid alla brädsporter som jag håller på med(windsurfing,snowboard) men jag har inte hittat någon med öronskydd.
    Jag tar tacksamt emot tips om var man kan köpa en med öronskydd.

• styret

Member
    16 augusti, 2003 at 10:23

vad har du för hjälm?

tror att gath-hjälmarna som finns på dom större vindsurfbutikerna har öronskydd. men jag är inte säker.

• voodoo

Member
    17 augusti, 2003 at 11:06

räcker med en mjuk öronplugg som du trycker in i örat (som formar sig)!

• spoon

Member
    18 augusti, 2003 at 09:48

Är det inte risk att man trycker in öronproppen med följden att man får åka till akuten med en riktigt löjlig skada då?
    Hjälmen som jag kör med är en Pro tech(modell äldre) som numera har ett pålimmat öronskydd av en gammal plastburk,
    jag tänkte att man iallafall får bort det värsta vattentrycket direkt ifrån örat.

• kengrubop

Member
    26 september, 2003 at 12:16

Snowboardhjälmar brukar ha öronskydd för att skydda mot kylan i de kalla vinterlandskapen. En sån hjälm funkar säkert bra, dock är de dyra men kan vara värt det.

Surf’s UP

• _alexander

Member
    17 oktober, 2003 at 21:06

jag har en protec snowboard hjälm som borde funka, den har mjuka gosiga kuddar vid örorna ps den kostade 799,00kr
    så den är nog inte så mkt dyrare än windsurfinghjälmar

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Sprucken trummhinna.

You must be logged in to create new discussions.