Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › SS
-
Publicerad av zaihttam på 3 juli, 2004 vid 07:57
Har lite problem med att få dom riktigt höga hoppen å sitta med nya SS. hoppen blir väldigt långa men inte så höga, har provat det mesta och det som funkar bäst för mig är att ha kiten rätt långt upp innan ”hoppmanövern”+ myyycket pop. Vet att det är lågt AR men det ska väl gå ändå. tips önskas och inget skit om att köpa ett annat märke eller något sånt!
backe svarade 20 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Svar till:
Har lite problem med att få dom riktigt höga hoppen å sitta med nya SS. hoppen blir väldigt långa men inte så höga, har provat det mesta och det som funkar bäst för mig är att ha kiten rätt långt upp innan ”hoppmanövern”+ myyycket pop. Vet att det är lågt AR men det ska väl gå ändå. tips önskas och inget skit om att köpa ett annat märke eller något sånt!
[/ QUOTE ]
vilken size har du? nya SS13 tyckter jag är rätt sjysst o hoppa med, men 11an är rätt tam även om man är pung riggad. Gissar att de mindre mest är till för kiteloops o inte så mycke för lyft. Jag körde 11an i 12-14sekund, klart man kan hoppa men inte det där riktiga Suuuuguet upp.
-
Tekniken är som du säger håll kiten ganska högt och popa mycket, när du får in timingen på det så blir det riktigt högt.
/Michael
-
men det e lite som krigsveteranen skriver, jag känner inte det där riktiga suget uppåt.
-
och var det nån skillnad?
jag måste säga, utan att ha testat alla andra kites och inte heller e nåt proffs…, att jag har BRA lyft i min EH freerider 14m2!
(väger 75kg) -
Tycker nog att jag fick rätt bra fläs i 11an häromdagenMEN det måste blåsa bra för att den ska dra riktigt bra uppåt. 15 som är min andra storlek fläser på rätt bra i mindre vind. MEN som sagt. Fall av lite poppa o dra inte draken för mycket.
-
men det e ju två helt och hållewt olika typer av kites. ss och eh
Logga in för att svara.