Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SS SX-series…

• SS SX-series…

Publicerad av kitelife på 19 februari, 2003 vid 20:36

* * Slingshot SX Sickness 03 * *

For Immediate Release:
    February 19, 2003
    White Salmon, WA

What is short and wide and has more pop and perk than a high school cheer squad? More bang for your buck then 2-for-1 night? The 2003 SX board, new to the Slingshot board line, will entertain you as much as the cheer squad, but without the squawks and squeals. However, you might be squealing yourself after riding the SX.

The 2003 Slingshot SX is like the Slingshot Skate Series on caffeine. It rips in flat water, swell and wave riding. With its’ wide outline, flatter rocker, and low weight, the SX will power up fast and easily. This makes the SX the ideal launch pad for your maneuver collection, allowing more pop for tricks that don’t require sending the kite.

Slingshot board designer John Doyle went wider and shorter with the SX for advanced riders who like to work the kite and want to rail effortlessly. He added the Slingshot Red Line Rail for a softer, rider-friendly rail. And finally, Slingshot poured on the sickest graphics than any board on the market so you could stand out from the mainstream.

The SX comes standard with the Doyle deck system, or can be setup using the newly designed 4 hole pattern, so with the use of Stiffy Plates from Slingshot, wake style riders can use boots with plates. The SX comes with a six fin configuration that can be tuned by the rider. Boards come complete with Doyle Deck System, straps, 2(1.25”) & 4(1.75”) wedge fins. 2 Sizes for your riding pleasure: SX 136 and SX 141

The SX, as every board in the Slingshot line, was designed and produced under the Slingshot Core Construction Code:

· Duraglide Base: Offers bomber base protection that standard bottoms can’t match.

· Divinycell Core: Produces a foam core stronger than Urethane, Polystyrene and PU cores to handle extreme stress.

· 7- Micron tolerance milling process: Reduces weight from excess resin with no dead spots and cavities.

· CMC (Compression Molded Cap): construction for superior strength and durability.

kitelife svarade 22 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2003 vid 00:12

På svenska tack!

• kitelife

Medlem
    20 februari, 2003 vid 07:34

Hmmm inte hellt lätt! här är iaf ett försök…

Vad är det som är kort och brett och har mer popp och studds än en fin pudding i sina bästa år (lol), mer för pengarna än på krogen när det är 2 för 1!
    Den nya 03 SX från SS…

Den här brädan kommer du att ha lika roligt med som hela hejaklacken fast utan allt gnällande (om du inte gnäller själv efteråt).

SX 2003 är som skateseries på kaffein! den funkar lika bra på platttvatten som i vågor och schop, med sin breda shape, plattare rocker och låga vikt. kommer brädan planar tidigt och va snabb och fin, detta gör SX till den perfekta språngbrädan för dina bästa (och sämsta) trick, med ett bättre popp lämpar den sig väl för trick där du inte behöver ta bak draken för att hoppa (wake style).

John Doyle har gjort den här brädan bredare och kortare för dom avancerade åkarna som vill kunna arbeta mycket med draken utan att tappa kant el. höjd, även kanten är en ny design ”SS red line rail” som ska ge en mjukare mer ”åkarvänlig” känsla, brädan har oxå den lätt sjukaste grafiken i stan för att sticka ut lite på standen…

Bradan kommer som standard med ”doyle deck system” (samma som förra årets skate series) men kan oxå användas med det nya 4 håls systemet som tillåter wake bindningar eller ”stiffyplates” (som jag inte vet vad det är). Brädan kommer med 6 fenor (som Skate series) som kan individuellt konfigureras efter åkarens önskemål…

SX kommer i längderna 136 oh 141 för er njutning…
    :

Sen börjar dom babbla en massa matrial och prylar som är mycket svåröversatt, lättare att gå in ¨på deras sida och titta på bilderna…. (när den nu kommer upp?)

• kitelife

Medlem
    20 februari, 2003 vid 08:05

Pretty please with sugar on top 🙂 om man nu ska hjälpa varandra så här på forumet så är det inte mer än rätt att logga in eller iaf signera sina inlägg…

• anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2003 vid 19:25

Tack Pan. det var jag som bad dig skriva på svenska. Jag är urkass på engelska så det var till stort hjälp laugh.gif
    Mvh dennis

• kitelife

Medlem
    20 februari, 2003 vid 19:48

inga problem…

• prison

Medlem
    22 februari, 2003 vid 13:57

Pan!

Har du fått ngn bräda från SX-serien att testa än? Funderade först på en Drake, men kanske man skall titta närmare på en SX? Har du ngt att säga om en jämförelse?

Själv väger jag 65kg. Kitat förra säsongen på en Wipika Switcher 175, men känner att jag inte orkar edga den tillräckligt. Vill ha mer grepp och höjd.

/Prison

• kitelife

Medlem
    22 februari, 2003 vid 22:33

Tjena, det ska komma en till mig i månadsskiftet…
    kan inte utala mig om den eftersom jag bara sett den på bild men den ska va mer wake style (lättare snabbare mer lätt planad med mycket pop), måste säga att ”draken” som jag körde förra sessongen är lite ”trött” men har det klart bästa greppet av alla brädor jag har provat! körde bla. wave tray (UG) i hugget och den kändes lite slirig trots stora fenor, hade samma problem som du…. med draken tappar man aldrig kanten! hur mycket det än blåser….

Personligen hoppas jag mycket på ”morph”, jag började min kariär på en mutant och tyckte mycket om den (snabb och otroligt grepp när man ska ladda för hoppen) mycket pga att jag kommer från W-surf och söker carving känslan….
    Det svåra är ju att vända men det borde gå och lära sig board off transision oxå en dag 🙂

Återkommer med mer info när jag har provat SX…

• anonym-anvandare

Medlem
    23 februari, 2003 vid 11:38

Pan jag måste prova den osså smile.gif
    Verkar skön…

• anonym-anvandare

Medlem
    23 februari, 2003 vid 16:20

inte en chans… *lol*

• melker

Medlem
    23 februari, 2003 vid 20:53

Nån som vet ungefär vilket pris SX kommer att hamna på ?

/Melker

• anonym-anvandare

Medlem
    23 februari, 2003 vid 21:10

6.995 kr
    komplett
    mvh Anders
    0418 14109
    mob 0709926972

• melker

Medlem
    24 februari, 2003 vid 19:16

Har slingshot några sjyssta wakebindningar ? Passar andra wakebindningar på SX brädan ?

/DaNieL

• kitelife

Medlem
    24 februari, 2003 vid 20:09

har inte sett några bindningar från ss. hålen ska va universal, dom säljer sina ”stroppar” på wake platta och det ska passa så det borde ínte va några problem…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SS SX-series…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.