Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SSM, Swedish SpeedMeeting – inbjudan

• bjornen

Medlem
    24 september, 2008 vid 11:07

Jag vet att det är ubertidigt men helgen ser bra ut…i alla fall för en eventuell 08 cup 🙂

//Björn

• kiters_se

Medlem
    25 september, 2008 vid 16:36

Kul att se att det inte enligt reglerna spelar någon roll om man kitar eller vindsurfar 😉

Peter

@Jester 463566 wrote:

ssm-logga.jpg

För första gången inbjuder vi till en svensk cup, kallad SSM som kommer att genomföras på olika platser i Sverige. Detta för att på ett mer och tydligt sätt visa både allmänhet och övriga windsurfare att det är GPS som kommer att vara det trevliga och enkla, och självklara sättet att tävla i framtiden.

Tävlingarna kommer att genomföras på följande ställen i Sverige om prognoserna tillåter. Observera att det bara blir tävling på mycket bra prognoser samt att vindriktningen ska vara bra.
    Torkelstorp, Haga Park, Klagshamn, Fituna, Skälåker samt Norrtälje.
    Vi väljer att fördela cupen på olika platser för att så många som möjligt ska kunna delta i vårt avlånga land.

Tävlingsledningen väljer plats och tidpunkt efter prognoser. GPS speedsurfing, Surfzone och Swespeed kommer att vara dom offentliga platserna för meddelande av när tävling kommer att starta. Detta görs minst tre dygn innan start, samt att den kan avblåsas minst 24 timmar innan om prognosen falerar. Det åligger den intresserade att följa informationen på ovan angivna forum. Tävlingarna kommer bara att förläggas till helger eller storhelger. Dock inte midsommarhelgen.

Tävlingsregler:

• Skepparmöte med info om dagen/dagarna.
    • Godkänd GPS med dopplerfunktion. Ett krav i den nationella cupen.
    • Flagga upp, tävling pågår. Flagga ned tävling avslutad.
    • Alla ansvarar för att egen GPS är korrekt inställd, felaktig inställning diskvalificerad.
    • Tävlande måste vara registrerad på GPS speedsurfing.
    • Toppåkare (10 första i ranking) och 15 bästa average i display måste lämna in GPS på plats för tömning. Övriga måste posta före kl 12.00 dagen efter tävling.
    • Ordinarie väjningsregler på sjön gäller för tävlingen eftersom det inte sker på avlyst bana.
    • Vissa tävlingar kommer att vara begränsade till områden pga miljöskäl eller säkerhet. Farter utanför tävlingsområdet raderas och kan även innebära att man blir diskvalificerad.
    • Godkänt race är att någon seglare uppnår en average på minimum 30knop.
    • Rekommendation att använda hjälm och skyddsväst/flytväst.

/RTK group Sweden

• jester

Medlem
    25 september, 2008 vid 19:14

Eftersom kravet är att man skall posta på GP3S, så är inte Kite med i tävlingen.

• andersbq

Medlem
    25 september, 2008 vid 19:45

Jesper, du är en väldigt snäll människa som bemödar dig att bemöta sådana inlägg.

• getwet

Medlem
    26 september, 2008 vid 08:18

Anders, kan vi få en magisk prognos av dig nu…..Det ser lite svajigt ut!

• imported_macts

Medlem
    26 september, 2008 vid 08:36

Lycka till till alla som blir med (om proggen står sig…) Har förhinder denna helg så jag får ge mig till tåls till nästa helgs tävling

• andersbq

Medlem
    26 september, 2008 vid 09:24

Jo det blir nog så att det börjar blåsa NV på lördag. Över 10m/s på eftermiddagen vid 16-17-tiden. Peaken är runt 00.00-03.00 på natten. Ja sedan mojnar det sakta men säkert. Tror att det håller över 10 m/s till och med 12-13.00 på söndag. Att det blir vind är mao inte att tvivla på. Men någon rejäl höststorm är det inte. Vill ni ha fetevind så är det norr om Åland som gäller på söndagen…

• imported_macts

Medlem
    26 september, 2008 vid 09:27

@andersbq 502745 wrote:

Jo det blir nog så att det börjar blåsa NV på lördag. Över 10m/s på eftermiddagen vid 16-17-tiden. Peaken är runt 00.00-03.00 på natten. Ja sedan mojnar det sakta men säkert. Tror att det håller över 10 m/s till och med 12-13.00 på söndag. Att det blir vind är mao inte att tvivla på. Men någon rejäl höststorm är det inte. Vill ni ha fetevind så är det norr om Åland som gäller på söndagen…

Norr om Åland passar mig utmärkt…för där bor jag:-)

• marden

Medlem
    25 oktober, 2008 vid 21:12

nu har jag snart väntat i en vecka på att det ska utlysas ett ssm i morrn.
    prognosen ser ju bra ut för dom flesta spot i sverige inte minst norrtälje fituna haga mfl
    inte för att jag tänkt att va me ,men mina chanser att få det samåkt ner till haga hade ju varit större:)

varför inget ssm ?

(appel o jag kör dm på torö imorrn istället)

• faster

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 06:01

bättre att du hade lagt tiden på att läsa reglerna för SSM i veckan istället för att gnälla, det är väl skitsamma om det är tävling man åker ju om det blåser…. endast tävling från mars-september

• marden

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 14:00

okej…
    tack för det lika muntra svaret
    jag ska leta noggranare nästa gång jag ställer en liten fråga

• faster

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 14:58

det är mitt dåliga morgonhumör som gestaltar sig

• marden

Medlem
    26 oktober, 2008 vid 15:35

de e lungt
    jag borde inte skicka frågor 23,12 på lördagkvällar heller

• p-malmkvist

Medlem
    10 november, 2008 vid 12:04

Borde vi inte lägga ner lite energi på att få till en tokbra speedcup av detta nästa år.. Kan absolut tänka mig att bidra med ngt till detta..

Jag kan tex hålla koll på prognoserna för 08, Andersbq kan ansvara för TT och Faster el Mackee kan ansvara för Haga

Dela upp det i tre deltävlingar, en på våren i maj, en på karpathos veckan innan stora tävlingen och en på hösten 1:a sep- sista okt..

Deltävlingarna i Sverige startas med de regler som angivits men inom datumen ovan för att underlätta planeringen för alla deltagare..

• getwet

Medlem
    10 november, 2008 vid 14:25

Vi hade stora förhoppningar under detta år att iaf köra en tävling för att se hur det skulle bli, men allt grinade oss rakt i ansiktet och när det väl small på ordentligt så var det tävling från annan organisatör.

Självklart att vi ska ta nya tag inför nästa säsong och genomföra helst 3-4 stycken race. Bara det faller innanför ramarna så att säga. Svenskt vatten är det som gäller, räkna inte med att cupen kommer att gå i Grekland bara.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SSM, Swedish SpeedMeeting – inbjudan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.