• luuddee

Medlem
    10 februari, 2008 vid 21:07

nice hengo. fet kite du har

• jonaish

Medlem
    10 februari, 2008 vid 21:09

aaa schyyysta pics hengo!!!

• larssa

Medlem
    11 februari, 2008 vid 17:58

ser nice ut Hengo
    är det nåt att reka till andra?

• hengo

Medlem
    12 februari, 2008 vid 11:42

mnjaa, vetefan egentligen. om man har bil ja, lär finnas hur många nästan ouptäckta spots som hellst. Det är liksom rätt så öde nere i södern längst strandremsan. Högre upp och på den Karibiska sidan finns det många privata stränder och massa lyxshiet. Annars är de så karibiskt de kanbli, jävligt avdankade sköna lirare alltså. riktigt sköna människor, nyfikna och avslappnade (såklart, till och med poliserna va störtsköna. Stötte inte heller på nån riktigt kriminalitet sådär.

Nåt annat som är nice är att det inte är så jävla “kiteigt” som typ Cabarete eller Cumbuco. Var ofta 3-4kitare på “main spotten” och då är det ändå högsäsong, var inte heller helt ensam nån gång så de va perfekt på den biten. Lite tråkigt dock att det inte fanns några riktigt duktiga kitare att titta på, förutom David Hastilow som kom på besök ifrån norr lite då och då, riktigt duktig och extremt trevlig. Gå in på hans hemsida för å kolla lite filmer från ön http://www.davidhastilow.com , eftesom han bor där har han utforskat en hel del och det finns lite filmer från andra spots än Anse de sables (kitecentrat) och Cas en Bas (så långt norr ut man kan komma).

Valde resmålet främst efter vindstatestik samt att det fanns möjlighet att bo på precis vid havet inte allt för dyrt och att jag inte ville va beroende av bil.

Kommer absolut åka dit igen, men då blire med ett större gäng kitare så man kan hyra en pickup under hela vistelsen.

• skanepaul

Medlem
    12 februari, 2008 vid 11:54

Schysst!!

Och allt gick bra med bagaget??

• hengo

Medlem
    12 februari, 2008 vid 12:43

Jaja!
    BA var tom. de som var trevligast och enklast att ha och göra med väl framme vid disken. Dom sa bara “-Golf?” och ja bha “Jo..” sen va de klart, hehe. Det enda som var nåt i stil med krångel iaf, var när jag flög hem. Då sa de att jag var tvungen att packa om min 31kg tunga bag för att de endast fick va 23kg i varje väska. Som tur var hade ena dansken som flög samtigit som mig skrivit ut papper från nätet där det tydligt står att Virgin tar sportutrustning gratis upp till 32kg. Sen va de lugnt..

Iofs rätt lätt att förstå, liten flygplats men olika flygbolag fast samma personal på alla bolag (verkade iaf så) så det kan inte va så lätt att hålla isär alla flygbolags bagagebestämmelser.

• skanepaul

Medlem
    12 februari, 2008 vid 18:04

Får man fråga vad hela kalaset gick på?

• hengo

Medlem
    12 februari, 2008 vid 19:35

resan dit? eller vadå? 7000:- typ, boende typ 4500:-för en månad å då va de nice, mat, lite dyrare än i sverige om man lagar själv

• skanepaul

Medlem
    12 februari, 2008 vid 19:46

Precis vad jag ville veta. Tack!

• larssa

Medlem
    12 februari, 2008 vid 22:56

Verkar ju inte så illa.
    Finns ju en hel del shyssta ställen om man vill kitea, men jag föredrar nog också om det inte e för mycket folk på vattnet typ Cabarete.
    Ha det gott Hengo!

• jonaish

Medlem
    13 februari, 2008 vid 16:38

er du flink me ögorna kan du se hengo da bageftor 😉

http://breer-mortensen.dk/Toke/Stlucia3.wmv

• hengo

Medlem
    13 februari, 2008 vid 23:21

haha, det där måste va danskarna som kom samma dag som vi drog

• jonaish

Medlem
    14 februari, 2008 vid 08:28
    hengo;444629 wrote:

aa, filmen kopiera jag från xboard.dk

hur ä det med vågor i St. Lucia?

• johnk

Medlem
    14 februari, 2008 vid 10:45

@hengo 444629 wrote:

Vad körde de för kite? Är det dansk runskrift de har på sina floaters? Om man hänger med vet man säkert vad det är för brand redan, men vore bättre marknadsföring om man hade kunnat läsa det ändå 🙂

• sourra

Medlem
    14 februari, 2008 vid 11:01

Det är Kamelåså.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.