Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stackars Robby!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2002 vid 22:26

    Bravo Huge O,
    Som verkar vara förälskad.
    Vill dock inte ser dig i närheten på vattnet, tack.
    Adios.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2002 vid 23:28

    Lack för att Robby kör mer kite än vindsurf eller?

  • swe-16

    Medlem
    27 augusti, 2002 vid 07:44

    Tja!
    Jag blev mycket besviken när jag läste tidningen i söndags. Camilla Tolstoy på DN som intervjuade mig i onsdags hade tydligen bestämt sig för att dissa vindsurfingen (ord som död, endast och problem var frekvent förekommande) för att inte tala om hur snedvriden bild hon gav av sporten…jämförde äpplen med päron såsom “500 000 surfare i mitten på 80-talet och 300 medlemmar i SBF i år”…inte direkt relevant eller hur? Hon jämförde det vi tävlar i med de stora massorna som inte tävlar och drog felaktiga slutsatser. Det som var ännu mer irriterande var att jag faktiskt fick möjligheten att skicka in en korrektur på artikeln. Den varianten struntade hon dock i och tryckte ursprungsversionen ändå.

    Trist när vi lagt ner så mycket tid på att få synas i media och få en sådan artikel mot oss 🙁

    Per Svanberg
    Ordf SBF

  • getwet

    Medlem
    27 augusti, 2002 vid 08:26

    Hmmm…sa inte Robby någonting om att om det blåser mycket vindsurfar man, om inte kite?

  • endy

    Medlem
    27 augusti, 2002 vid 08:56

    Det tror jag alla hade gjort i fall man hade mola nog
    att köra båda…jag hade det iaf…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 augusti, 2002 vid 11:33

    Öppet mail till camilla Tollstoy på DN:

    Camilla, angående din artikel om kitesurfing publicerad 24 augusti 2002 23:44

    Legend på brädan vågar allt

    Ta reda på korrekt info innan du publicerar!

    Till exempel;
    Robby Naish deltog inte i tävlingen, han, Chris Gilbert och Julie Prochaska hade en uppvisning för tävlande och för åskådare.

    Tävlingen var inte Nordic Kite Championship som du skrev utan Mega Kite Showdown 2002, en skandinavisk freestyle-tävling. Inte något mästerskap. Arrangör var Megaevents.com

    I en faktaruta skriver ni:
    Draken: Utvecklingen går i rasande fart men i nuläget dominerar två modeller. Dels den med två handtag och fyra linor (två linor på varje handtag = gas och broms), dels varianten med ett handtag/bom och bara två linor.

    Så här borde det stått:
    Draken: Utvecklingen går i rasande fart men i nuläget dominerar två modeller. Dels den med handtag/bom med två styrlinor och dels den med handtag/bom med fyra linor, två styrlinor och två skotlinor.

    —-

    Brädan: Brädorna är betydligt mindre än den tradionella vindsurfingbrädan. Vanligtvis är drakbrädan mellan 215 till 230 centimeter lång.

    Så här borde det stått:
    Brädorna är betydligt mindre än den traditionella vindsurfingbrädan. Vanligtvis är drakbrädan mellan 140 till 180 centimeter lång.
    —-

    Får man fråga varför du jämför windsurfing och kitesurfing? Det är ju två helt olika sporter, visst Robby har varit windsurfingproffs men ändå. Jag tycker att din infallsvinkel på artikeln blir att windsurfingen håller på att dö helt och att kitesurfingen tar över. Så är inte fallet. Windsurfingen har fått en ny kick de senaste åren med fler och fler utövare, kolla försäljningen.
    Jag vill inte ens kommentera din artikel om windsurfing Uppdaterad 25 aug 2002 00:01

    Popsport förmår inte längre att locka ungdomen

    Man blir ju rädd när man läser denna…

    Mvh
    Henrik Fahlén
    henrik@kite.nu

  • markram

    Medlem
    27 augusti, 2002 vid 12:06

    Bra!
    Jag tror att SBF kan trycka på, men det är vårt jobb att göra det med..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 augusti, 2002 vid 17:32

    i en tysk surftidning intervjuades robby om windsurf vs kite
    och han tyckte surfing var outstanding. så nog är det mycket för pengarna som han lanserar kite……..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stackars Robby!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.