• vasa

Medlem
    24 mars, 2007 vid 08:55

Knatte klämde lite på havskajakerna, varför har man inte lagt nångon kärlek på rodret. Kändes som en rå vattenskuren plåtbit, renarama sadoprylarna:crazy:

• royn

Medlem
    24 mars, 2007 vid 09:14

Fick lite inside info… Efter första timmen hade de sålt för 550 000 kr….. ser lovande ut!

• johnjrambo

Medlem
    24 mars, 2007 vid 09:58

fick oxå lite inside info men det e hemligt.

• guppy

Medlem
    24 mars, 2007 vid 12:02

Okey, ut med språket! Vem köpte F2 Stoke 126:an precis innan stängningsdags, som jag skulle köpa precis efter öppningsdags???!
    🙂

Jag köpte en 116 l istället. Det blir säkert bra det med.
    Tänk vad man plötsligt köper saker man inte hade tänkt. Jag hade inte tänkt köpa en bräda alls!

• jonaish

Medlem
    24 mars, 2007 vid 15:18

@tobhed 371516 wrote:

Missa inte att fynda bland helt otroliga erbjudanden redan på fredag. Massor av fjolårsprodukter till 50%!!!

Hur länge har dom 50%?

• Knatte

Gäst
    24 mars, 2007 vid 16:31

@vasa 372008 wrote:

Knatte klämde lite på havskajakerna, varför har man inte lagt nångon kärlek på rodret. Kändes som en rå vattenskuren plåtbit, renarama sadoprylarna:crazy:

Aha 🙂 En blivande eller nuvarande paddlare till :tongue: Jag kom aldrig åt havskajakerna, då de hade en bollkonstjonglering framför dessa:laugh:

Men annars är väl Point 65 inte “top off the line” prylar om man säger så. Även om de har en skapligt dyr premiumprislapp.
    Men jag skulle inte köpa en Point 65 då de har liten rund packlucka fram, vilket är helt hål i huvudet enligt mig. Det skall vara stora och ovala packluckor, som man kan stoppa ner prylarna i utan problem.
    Men roder brukar ju inte vara så råa i ytan, utan vara lackade och lite tillfixade enligt vad som brukar gälla.
    Vad var prislappen på Point 65 kajakerna??

• beachpojken

Medlem
    25 mars, 2007 vid 18:08

@jonaish 372046 wrote:

Hur länge har dom 50%?

Tjena. Tja inte länge till kan jag säga…
    finns bla guerilla 98 kvar till niceprice och sx s

Snart är det sommar! shit vilket gött väder det var idag

Aloha

• drx

Medlem
    28 mars, 2007 vid 10:35

@Guppy 371880 wrote:

Jag hade tänkt köpa förlängare och fenor. Fenor fanns inte alls. Förlängare (power xtr) var det inte rea på.

Jag klämde lite på förlängare där och hittade en F2 40 cm för halva priset, 450 kr tror jag den kostade. Finns inte många billiga brädor kvar nu, en guerilla 96 och några slalom. Alf

• bladh

Medlem
    28 mars, 2007 vid 13:52

Tja, nån som såg ifall de säljer billiga boardbags och segelbagar också?

• swe227

Medlem
    28 mars, 2007 vid 14:19

@bladh 373039 wrote:

Tja, nån som såg ifall de säljer billiga boardbags och segelbagar också?

NEJ! Dryga tusenlappen för boardbag

• andersbq

Medlem
    30 mars, 2007 vid 17:42

Nu har jag oxå varit där. Ingen fara för riktiga shopparna om dom säljer på detta viset. 7-8 F2-brädor, alla utom en utan prislappar. 15 tal segel med dyra ord. priser. Hängde några bommar på väggen och 8 Quik T-shirts för 349:- styck.. Ingen säljande personal inom synhåll. Ja oxå hade de långa hängselelinor för 129:- paret. Vem har 24 tums? Kitare kanske.

• beachpojken

Medlem
    3 april, 2007 vid 23:09

@andersbq 373541 wrote:

Nu har jag oxå varit där. Ingen fara för riktiga shopparna om dom säljer på detta viset. 7-8 F2-brädor, alla utom en utan prislappar. 15 tal segel med dyra ord. priser. Hängde några bommar på väggen och 8 Quik T-shirts för 349:- styck.. Ingen säljande personal inom synhåll. Ja oxå hade de långa hängselelinor för 129:- paret. Vem har 24 tums? Kitare kanske.

Nä nu är det nog dags att någon förklarar läget innan folk får fel tankar om något så bra som Stadium XXL och deras surfsatsning.

Stadium XXL är en seriös satsning. Likaså är allt annat i butiken det.
    Några saker tar längre tid innan allt är på plats och rätt, men i slutändan kan jag lova att inget lämnas halvhjärtat vid sidan.
    Det är inte lätt att få en stor maskin om Stadium att hantera surf. Men de lyckas ändå. En hel del ska stämmas av och justeras och utbudet ska kompletteras. Det är en löpande process.
    Om du inte hittade prislappar på några produkter så kan det bero på att 07 brädorna precis har gjort entre i butiken 🙂 *godis*

All personal som jobbar på de respektive “special” avdelningarna (surf,skate,bike) är mer eller mindre headhuntade pga deras kunskaper.
    Jag har själv jobbat aktivt med windsurfingkurser i tre år och det var nästan
    12 år sedan jag ställde mig på brädan första gången. När det gäller kite så har jag också en del att tillägga. Jag var bla med och körde några av de första naishdrakarna som kom till göteborg på den gamla goda tvålinors tiden.
    Visst det finns säkert massvis med folk som har hållt på längre och mer intensivt. Men här handlar det inte om att kunna göra en frontloop, flaka eller liknande. Det handlar om att förklara, inspirera och förmedla.

Windsurfingsporten i västsverige har hittills bestått av surfersparadise och små garagehandlare. Surfersparadise är väl den enda mer eller mindre beständiga surfshoppen i västra sverige där man hittills har kunnat förvänta sig att man kan hitta brädor , reservdelar och allt annat man kan behöva.

Hur ska surfsporten någonsin kunna växa i sverige om surfshop efter surfshop öppnar för att därefter stänga igen pga dålig omsättning.

Utbudet på surfavdelningen hos Stadium XXL är just nu inriktat lite mer på “göteborg” och de förhållanden som råder här. Dvs. plattvatten, lätt bris-hårdvind och några varbergsbesök (slalom, slalom/wave och freeride). I slutändan är det trots allt dagar på vattnet som räknas.

Stadium XXL är precis det som surfsporten behöver just nu. Ett ställe som bryr sig och tar lite extra hand om nykommlingarna inom sporten.

Det ska vara ENKELT och KUL att surfa igen.

För oss som har surfat ett tag så kommer det att kompletteras efterhand med sådant smått och gott som behövs. Är det så att vi inte har just den modellen av något segel eller liknande så går det säkert att ordna.
    Kom in o prata med oss så kan vi se vad vi kan göra.

Surf har kommit för att stanna.

• carrera

Medlem
    4 april, 2007 vid 06:35

Har personligen inte ännu varit inne på Stadium XXL men tycker att idén är kanon! De små garagesurf shoparna har ju ganska svårt att matcha de stora drakarna på den svenska marknaden, därför tycker jag det är rätt tänkt att en ännu större drake kommer in i matchen o sätter en nivå typ! Helt klart är ju att den svenska surfmarknaden har haft ganska fritt spelrum utan större konkurans trots fri import osv(läs kartel men säg det inte högt ;-)). under sensate 5-6 åren. Jobbar själv i en konkurans utsatt bransch och inser att fri konkurans ÄR bra på alla vis, inte bara prismässigt. Konkurans är så mycket mer te.x utbud, service, UTVECKLING.

• andersbq

Medlem
    4 april, 2007 vid 07:58

Det gnälls ofta mycket mellan raderna om SP och Markus. Att han håller upp priserna etc. Jag tycker mackan har gjort en strålande insats för surfsverige. Det är fantastiskt att ha så nära till en sådan butik, med ett enormt utbud. Grymt att att han har så mycket brädor & segel i lager. Och det finns alltid alla tillbehör, direkt. Det kostar att ha ett sådant lager och det finns risk i det oxå, även om han nu kört i många år. Jag tror inte varken Markus eller Tomas täljer guld med SP eller Simmer. Konkurrens tror jag dock på, och det är klart att man välkomnar alla nya initiativ typ Henrik Fahlen och Anders på Udeens. Och för all del även XXL!
    SP har ju ett begränsat utbud av märken och vill man ha North, HOT eller Naish ska man ju inte behöva åka till Tyskland eller Maui. Men som sagt Markus är också en hjälte, jag hoppas han kör på i 30 år till!

• rasmus_w

Medlem
    4 april, 2007 vid 08:17

Sen kan man ju tänka lite “europeiskt” om man vill. Sverige har rätt liten befolkning, så en butik med “nästan monopol”-ställning från ett svenskt perspektiv kan vara en dvärg ur ett europeiskt.

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.