Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stadium XXL
-
@Rooster 381765 wrote:
Nån som vet vad som hände med surfsatsningen dom hade på Top12 på Kungsgatan (gbg). När lade dom ner? Vilka märken körde dom?
Tja Topp 12 var från början en surfbutikskedja som väl hade sitt ursprung i brädbyggarna på medeltiden ungefär. Topp 12 hade ett antal butiker över sverige, bla 2 i göteborg och på öland (de drev sandbergens pensionat/vandrarhem i början/mitten på 90-talet). Surf Racing i Kalmar/Stensö också om jag inte minns fel. Strömstad och grebbestad tror jag också hade butiker men men är osäker på om alla ingick under topp12 namnet iaf samtigt.
Hur som helst så blev det mindre surf och mera kläder, Janne Ekman startade whitewater på backaplan istället och topp 12 blev klädbutiken T12.
-
Knatte
Gäst8 maj, 2007 vid 14:51@adde 381773 wrote:
Tja Topp 12 var från början en surfbutikskedja som väl hade sitt ursprung i brädbyggarna på medeltiden ungefär. Topp 12 hade ett antal butiker över sverige, bla 2 i göteborg och på öland (de drev sandbergens pensionat/vandrarhem i början/mitten på 90-talet). Surf Racing i Kalmar/Stensö också om jag inte minns fel. Strömstad och grebbestad tror jag också hade butiker men men är osäker på om alla ingick under topp12 namnet iaf samtigt.
Hur som helst så blev det mindre surf och mera kläder, Janne Ekman startade whitewater på backaplan istället och topp 12 blev klädbutiken T12.
Bunk surfing var väl inblandade i Topp 12 i början i alla fall. Sedan försvann väl de ut i samma veva som Whitewater startades, som sedan blev megmax i slutändan..
Brädbyggarna var väl BB-surfing en kort period också:tongue: . Det var väl lite beroende på vem av de 3 grundarna på från Brädbyggarma blev utköpta (slutade självmant?) av Janne. Men allra bäst var det på Brädbyggartiden, när de tog emot inbyten och alltid hade en mängd roliga bräder att testa/byta/köpa :tongue: :tongue: -
Jag satt mitt i smeten. Alpin & SurfSports Anders samt Helmut på SP drog ihop en samling butiker som hade ett inköpssamarbete gentemot distributörerna Topp 12. Namnet stämde snabbt dåligt då det blev fler än de tolv butiker som man tänkt sig från början. Ted på SeaFun var en annan vid sidan av Brädbyggare och andra.
-
Numera är det väl Robin på CAB Distribution (Clothes and Boards, generalagent för diverse kläder & snowboardprylar t ex Animal) som även äger lifestylebutikerna T12 samt surfklädbutiken på Freeport. Man säljer kläder, skor, snowboards, och skate tror jag.
-
@hakuna 381755 wrote:
Moi! Någon som vet om de har fyrkantsmutter och skruv till US-box?
Yeapp Har dem i min hand nu!
(var det du som var inne idag?) -
Har de möjligtvis även … (såndär ikea-hylsa, äh vad heter det?) till fenor?
Blev tvungen att borra ur mina då skruven rostat fast i :-/ -
@Beachpojken 382159 wrote:
Yeapp Har dem i min hand nu!
(var det du som var inne idag?)Precis. Perfa! Jag kommer nog förbi på lördag. Får vi hoppas vinden kommer också, det behövs en hel del luft för att det skall funka på 68 liter!
Logga in för att svara.