Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ställa in kite för att köra urkrokat
-
hengo;607012 wrote:Vad är tweekpop?
jag kan berätta det för dig men då måste jag döda dig sen… :shocked:
-
pjoter;606969 wrote:Såhär tänker och kör jag efter iaf. Ska du få ut max ska kiten vara full-powrad utan att backstalla men gärna stanna upp lite i fönstret och dra dig downwind, typ minimalt backstallad kanske man kan säga.
Bara att insträmma.
I lagom vind med denna inställningen går det t.o.m att få pop och slack med en SLE-kite. Börjar man depowra kiten, för att komma långt ifrån att den backstallar, får man raket-pop istället. Detta är väldigt typiskt för SLE-kites, halvdant pop och sen drar kiten genom hela hoppet så alla airpass, -to blind etc blir mycket jobbigare. Kör C och få gummisnodds-pop.
-
stebe;607485 wrote:Bara att insträmma.
I lagom vind med denna inställningen går det t.o.m att få pop och slack med en SLE-kite. Börjar man depowra kiten, för att komma långt ifrån att den backstallar, får man raket-pop istället. Detta är väldigt typiskt för SLE-kites, halvdant pop och sen drar kiten genom hela hoppet så alla airpass, -to blind etc blir mycket jobbigare. Kör C och få gummisnodds-pop.
Nu är du snart tillbaks i den bistra verkligheten stefan va?? Då du får se dina fina kitar stå och damma i ett hörn medan valkarna i höger handen bara blir grövre och grövre. Fast iof jag hörde att marocco hägrade oxå?
-
Hola, vi har faktiskt haft kite-ledigt ett tag och rest runt. Men nästa vindstilla dag tänker jag hyra en skoter och leta reda på nån fint litet plattvattenställe.
Logga in för att svara.