Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Ställe som funkar också för nybörja- Jericoacoara?
-
Ställe som funkar också för nybörja- Jericoacoara?
Publicerad av anonym-anvandare på 17 oktober, 2005 vid 17:37Funderar på en surfresa över julen (en av oss nära nybörjare, den andra hyfsad). Är lite sugen på Brasilien. Funkar Jeri för nybörjare också eller är det bara vågor? Något annat ställe som kan funka för båda (OK El Yaque funkar men det är så tråkigt utan några vågor, SA har ju både och men sjön i Table view är ju ganska trist). Några tips?
styret svarade 19 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Har hört att det ska vara ganska strömt vid stranden så det kan nog inte räknas som nybörjarvänligt.
/Magnus -
Det är jävulskt strömt där det är knädjupt och en bit ut. Som att stå i en strid bäck. Toka hade stora problem att ens kunna beachstarta eftersom brädan styrde upp mot strömen hela tiden.
Annars är Jeri riktigt najs även om jag har svårt att tro att de hade 2-3 meters vågor igår eller när det var… se tråden på vindsurfingkonfen. Men ibland händer det ju att det blir stort även där. Jag var iof bara där i 10 dagar och då var det som max 1,5 meter men mycket bra som sagt.
-
Hej!
Jag åker till Jeri om 11 dagar så jag kan rapportera lite direkt från stranden.
Kanske blir det dock lite sent för dig om du skall iväg under julen för då borde du boka biljett snarast!Annars så håll ögonen öppna för det lär komma info, bilder och film från Jeri.
/J -
jippi kayee
om sju dygn sitter man på flyget till Fortaleza och Jeri. Ser inte ut at vara några 2 metersvågor direkt på bilderna av de andra svenskarna som är där nu, men vi får se. Har inte kommit så långt i vågåkandet men hoppas att det är bra förhällande att våga släppa på fullt.
Boka plåt idag så syns vi i Brasilien under nov/dec
-
Kom fram till att Sydafrika nog är det ultimata resmålet även för windsurfare med olika krav. Allt från stora och elaka vågor till plattvatten på sjön och i Langebaan. Kan passa på att tipsa om billiga tyska charterbiljetter (http://www.opodo.de). Hittade direktflyg Tyskland – Cape Town för 5000 kr t/r.
-
Det var inte 2 meter en enda dag när jag var där men det händer nog. Inga problem, kör järnet!
-
TJO! Första dagen när vi kom ner hade vi 2-3 meters vågor, dock hade det varit fullmåne 2 dagar innan vilket har stor betydelse! Fullmåne var även den 15 nov och kommer var någon gång i mitten av dec!! dagen efter fullmåne sa Andre Paskowski att dom seglat masthögt! Så jo det kan bli sort om man har lite tur!!
-
öj johan! är du hemma nu eller? ska du komma över och kröka imorrn och gå på årsmötet på söndag? tänkte ringa mackelimack med.
-
Skall på personal fest i kväll! Så vi får se om jag är i körbart skick i morgon!! Men nått styrelse möte vet jag inget om! Jag är ju inte så involverad i sånt om man säger så!
-
nä årsmöte är det. mest gutt om det är mycket folk där. ska ringa karlen nu.
Logga in för att svara.