Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stance på brädan?

• Anonym

Gäst
    12 juni, 2003 vid 06:38

Detta beror mycket på hur lång du är samt vad för bräda du kör med(jippar eller inte).

Jag är 186cm lång och står med bindningarna rakt vinkelrätt mot brädans riktning(jag jippar inte) och har ungefär 70cm mellan bindningarna.

Dock har jag märkt att jag gillar att ha stropparna lite mer öppna så jag kan vrida foten i dem när jag kör.. dvs står lite framåt med foten som är fram i färdriktningen.. Fördelen med mer öppna stroppar är att du lättare kan göra board-off trick samt komma i dem när du startar smile.gif

Lycka till med surfen

• hengo

Medlem
    12 juni, 2003 vid 18:20

hur får du men dej brädan när du hoppar??
    har provat med ganska slappa men tappar brädan hela tiden.. frown.gif kanske e jag som har kassa stroppar?

• Anonym

Gäst
    12 juni, 2003 vid 21:32

Jag vrider fötterna mycket i stropparna när jag kör… dels för att jag kan kantställa bättre utan att hälarna går i vattnet men även för att det känns jäkligt skönt..

Har faktiskt inte haft problem med att få med brädan i luften, kanske beror på att jag nyper åt genom att vrida fötterna…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stance på brädan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.