Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stäng av john j rambo!!!!!!!
-
Äh. Rambo har ett stort mått av humor/ironi, det trodde jag alla hade fattat. Men det är klart att orden “Sieg Heil” inte är så taktiska att skriva hur som helst. Väcker med all rätt starka reaktioner med tanke på vad som hänt i historien. Men “dagens ungdom” verkar på vissa håll inte bry sej eller är okunniga. Rambo borde kanske skärpa sej lite.
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst3 mars, 2004 vid 19:46men sluta nu…titta dej runt okring männska!
Vänta tills någon annhörig blir nerstukken med kniv av dem som kommer hit o tar men inte ger mera än en brotsspalt i dagens tidning.
För fan gubbar, jag pratar för många, även om dem inte vågar stå upp för det o säga det helt ut.
Jag säger inte att alla förtör..men dem som gör det, förstör verkligen för många familjer, säg inget annat för det e fakta ur många rubriker!
orkar inte gå djupare i detta..för det leder ingenting till, men det e sant, kolla bara hur dem håller på, det e ju för fan det ända man ser på tv dagarna ut o in,”2 självmords bombare hit o dit”..
rätta mej..snälla!?!??!+!
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst3 mars, 2004 vid 19:52Nope, det e sant…Orden “siegHeil” i sej e ett uttryck som inte bör användas kanske, iallfall inte på fullt allvar.
o det skall inte heller tas där efter.Men jag kan inte låta bli att provecera, jag tycker det är grymt kuul..speciellt när man får så trevlig respons från alla möjliga håll.
men en liten finslip på det ordet kan man nog ordna..men nu vet alla vad jag tycker iallfall, då har jag kommit dit jag vill..så jag e nöjd!
-
vill inte kasta pajjer hit och dit men har för mig att admin kan bli anmäld för sånt här. Kanske skulle vara juste mot honom att hålla detta någon annanstans.
-
Håller med dig Lars K, har inte haft något problem med Rambo utan förstått hans ironi och humor. ‘
Men för f-n Rambo ta den här disskusionen nån annanstans, vad har du att vinna på den?
Är det inte ganska tydligt vad folk anser om den???
Alla förtjänar en andra chans och gör dig själv tjänsten och håll dig till surf relaterade saker i framtiden.Släpp det!
-
KonfMaster – iofs är konfen inget politiskt forum men uttalandet är klart rasistiskt. Vid en extern g ranskning hade Rambo fällts för hets mot folkgrupp. Reagera – stäng av killen!! Tråkigt att det 2004 fortfarande finns så inskränkta människor. Ändå tråkigare att en surfare fäller den typen av kommentarer
Samma typ av generella uttalanden ledde till att mord på mer än 6 miljoner judar kunde utföras under 1940-talet. Förnekar du det också Rambo?
Kids i områden med sociala problem har genom alla tider (även innan det fanns invandrare i Sverige) kickat tanter i huvudet. Problemet beror alltså inte på att de är invandrare utan på deras sociala situation.
Per R
-
Många ggr har vi i min familj läst dina inlägg, ibland skrattat åt dem, ibland hånat dig, och ibland, dock inte ofta, respekterat dina inlägg.
Jag tror att de flesta här på konfen kan hålla med mig om att din inställning tidigare ibland varit på gränsen men ändå på en acceptabel nivå, men oerhört omoget. Det kan jag ha förståelse för……dumhet är en annan sak!Men…..det som du skrev i ett tidigare inlägg (där du uttryckte dig grovt rasistiskt) var att gå VÄLDIGT mycket över gränsen.
Den typen av inlägg och aggresivitet som du nu visar i din frustration hör absolut inte hemma någonstans, och absolut inte på detta forum! Förmodar att ingen av oss andra vill ha sådana ord, det hör liksom inte hemma här. Och det stämmer inte alls ihop med vad en livsnjutande frihetstänkande surfare mentalt brukar stå någonstans….Så jag och troligen många med mig ser fram emot att du nu loggar ut dig och kommer tillbaka den dagen du tagit ditt förnuft till fånga, om den kommer vill säga…….
Fram tills dess betackar vi oss för dina rasistiska uttalanden.Utöver det så påpekade jag bara att det går att anmäla den typen av uttalande som du är dum nog att tom sätta på pränt…..med det inte sagt att jag kommer att göra det, och det var inte heller min mening att göra det.
Däremot så hoppas jag faktiskt att admin snarast stänger av dig….för det är inte ok att förmedla den typen av inlägg som du gjort!
Till sist….tror faktiskt att du nu gjort bort dig inför hela surfsverige, kul eller hur?……Väl mött på stranden! -
Nu får det räcka Rambo, om jag ser några fler inlägg med rasistiska antydningar eller liknande så blir du avstängd.
/KonfMaster
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst3 mars, 2004 vid 21:34Behöve igentligen inte besvara din text, men på något sätt känns det tvunget att åtminstone skriva att jag bryr mej lika mycket nu som jag gjorde gången innan om att bli omtyckt här inne.
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst3 mars, 2004 vid 22:00Tack för informationen..
Står fortfarande där jag var förut när det gäller mina åsikter om lakristrollen.
Ni kan kicka ut mej lika lätt som ni har släppt in mej..vad gör det för skillnad igentligen? En idiot åker ut en annan kommer in..Frustrerande..att man åtjärdar sådana “problem” som man kan göra något åt, inte dem problemen man borde göra något åt..
Vad är det som “nyheterna” visar dyngnet runt!?
För övrigt så är jag rätt så nöjd med min insats på KONFEN, sitter o smygmyser lite faktiskt när jag tänker igenom det hela.
Avslutar med en bild som talar för vad jag känner för dem som inte gör annat än att åker medströms.
-
Ähhhh! Ingen idé å störa sig på Rambo idag. Jag tycker inte heller att Konfmaster ska göra nåt åt det. Rambo är sur idag och arg på nåt och ju mer ni försöker reta upp honom desto argare han blir. Jämför med att hälla bensin i elden. Låt honom vara så slocknar elden av sig själv. Jag är själv utlänning men stör mig inte als på honom. Han är ju schysst annars. Låt honom vara. No more inlägg på denna tråden!
-
Hahahah för helvete Rambo, jag älskar dig
Så dum och ändå så rolig, du är fan underbar Jag kommer sakna dina inlägg på konfen, dom piggar verkligen upp mellan allt medelålders fjöntgnäll. Respect! -
asså rambo va ju faktiskt en ersättning av dina gammla inlägg knegkung. du får ta å göra comeback nu å se hur lång tid de tar innan du blir kickad du me.
-
Ok Rambo! Det är helt ok att skämta, om vissa saker…..
Jag håller med om att det är rätt larvigt att gå i taket över nåt fuskat high score i pigvinspelet som allt detta tugget började med. Men att skrika S… H…! på konfen eller någon annanstans för den delen roar få och gagnar ingen, allra minst dig.
Bilden på grisen var iofs ganska gullig, men Styret gillade inte den och det är bara att acceptera. Det kan vara kul att provocera, men du trycker på för många knappar på en gång och visar väldigt lite respekt och ödjmukhet på de negativa reaktioner som du får.(jag tycker faktiskt att du e rolig ibland …)
Jag klargör med lite engelska uttryck eftersom jag märkt att du gillar att svänga dig med dem. “You´re pushing it dude” “You are out of line, dude!”Jag känner inte dig och vet inte hur allvarligt menat dina “uttalanden” och påhopp är, men antar att det är din humor som gör sig gällande. Jag tror nog att du förstår vad jag menar med mitt inlägg.
Livet är som en boomerang, det du kastar iväg kommer tillbaka till dig. Ok inte alltid då, men ganska ofta.
Kan nämna att min farmor satt 3 år i koncentrationsläger i Auschwitz i Polen och överlevde detta horribla ställe fysiskt, dock ej mentalt. Min farfar blev skickad till någon av de Tyska fronterna troligtvis västerut, från Polen sett alltså. Han var läkare och blev sk. M.I.A “missing in action”. Allt medan Nazi-flaggorna vajade på vissa ställen i “fegSverige” bla på vissa Statshotell. helt öppet!!! Min familjs blod har spillts i den Europeiska myllan(och miljontals andra), till vilken nytta? Kanske har någon tysk SS-soldat blivit räddad till livet av min farfar för att berätta sin bild av kriget till sina efterlevande, vad vet jag.
Jag är inte särskilt road av rasistiska/nazi uttalanden av detta slag som du kanske förstår, men jag är rätt cool och ballar inte ur för det.
Mycket är fel i Sverige och Världen idag. Människor visar ofta FÖR LITE RESPEKT för varandra, oavsett om de är “lakritstroll” eller fräkninga “blekfisar” med anlag för malignt melanom. Vår flyktingpolitik etc. visst fel.. (inte öppet för debatt på konfen) Snubbar som sparkar ner tanter..alltid fel. Snubbar som sparkar ned snubbar..fel! råna..fel! snatta….fel. mörda…jättefel!!!. (Sno min cykelsadel med stolpe så jag får kuta runt hela stan för att skaffa ny….. jävligt fel)
Men allt beror inte på några gangsta´wannabees med fjun under näsan, ellerhur? Och svaret på gåtan ligger väl knappast i rakad skalle och polerade stålhättepjuck åt alla heller?Ok! Så som vi brukade säga i lumpen när nåt gick fel eller inte var tillräckligt bra. GÖR OM, GÖR RÄTT!
Så om du orkade läsa hela mitt inlägg och tjötande så har jag bara en grej att tillägga:
Be mellow, be cool, be nice, be surfer dude.. ..
Diskussionen ‘Stäng av john j rambo!!!!!!!’ är stängd för nya svar.