Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Starboard 170?

Taggad: 

• stefanlindmark

Medlem
    30 mars, 2009 vid 07:18
    city69;537952 wrote:
    Hur är det att dra rigg på en 130liters? Vattenstarta är nog inget för mig (inte i början iaf).

Det borde gå bra för dig att dra rigg på 130 liter. Började själv vindsurfa förra året och väger bara något kg mindre än dig. Jag drar upp 9.5 m på 133 liter och du är säkert 10x bättre än mig trots uppehållet. Vattenstart finns inte på menyn ännu.

• booman

Medlem
    30 mars, 2009 vid 07:57
    city69;537952 wrote:
    Hur är det att dra rigg på en 130liters? Vattenstarta är nog inget för mig (inte i början iaf).

Med Exoceten på 130L tror jag inte att du får några som helst problem, den är ju rejält bred, 74cm så den är nog stabil så det räcker för att lätt dra rigg.

Jag sätter absolut inte alla vattenstarter och drar ofta rigg på min 125L som är 67cm bred. Även 9,0:an med cambers, trots vattenfylld mastficka går bra. Lite tungt, men brädan bär fullt tillräckligt mina 90kg..
    Har också en Drops Glider på 126L B76 L245 och den är nästan lika lätt att dra rigg på som en gammal pråm… (något överdrivet kanske, men lätt är det…)

• city69

Medlem
    31 mars, 2009 vid 09:09

Har fått en offert från surfbutiken.se som jag kikar på. Nu verkar det dyka upp lite formulabrädor till salu som man blir lite sugen på, men oftast säljs dessa utan rigg. Alla dessa beslut 🙂

• swe-496

Medlem
    31 mars, 2009 vid 17:58

Hur mycket har du tänkt dig att lägga på en utrustning?

• city69

Medlem
    31 mars, 2009 vid 18:49

Har väl inte ”tänkt” så mkt men ca 10000 kanske….nån lusentapp till gör nog ingen större skillnad i den stora konkursen:-)

• city69

Medlem
    3 april, 2009 vid 12:00

Jag igen 🙂

Jag har en släkting som ska sälja sitt formulapkt från 2003. Starboardbräda, 2 st kompletta riggar (Gaastra segel, fibersparbommar), kolfiber, inkl boardbag.
    Han köpte det för ca 15000 kr för 2 år sedan (av nån som tävlingseglar). Vad är rimligt pris för allt? (allt i mkt bra skick)

Trevlig helg

• carl-r

Medlem
    3 april, 2009 vid 14:38

Du skriver inget om fenor?

• city69

Medlem
    3 april, 2009 vid 14:51

Sorry, tror bara det var 1 st fena (kolfiber)

• city69

Medlem
    5 april, 2009 vid 10:41

Så där ja, då var man med bräda igen. Köpte AHD paketet som Vispen här sålde. Nu ska bara en våtdräkt, skor etc inhandlas sen bär det av ut och plaska.

Tack för alla svar

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Starboard 170?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.