Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard 2004!!

• nordgren

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 20:23

Aaaah, fläskigt schyssta brädor! Gahh vill ha faktor STOR! laugh.gif grin.gif laugh.gif

• ola_p

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 03:38

Faaan va breda freestylebrädorna var, 72cm!! shocked.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 05:31

Synd bara att nästan alla är för tunga för att kosta 12 lopper /Benke

• ola-h

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 09:56

Jag har tre 2004:or och i alla fall två av dem är rätt lätta. Kan vara tur med viktmarginalen, dock.

Mina vikter:

Acid 62 5.5 kg
    EVO 74 6.0 kg
    Trance 84 6.6 kg.

• kungdenknege

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 10:31

Hallå! Skulle vara _mycket_ intresserad av dina åsikter om Trance’n. Hör gärna av dig!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 11:57

skulle helt klart köpa den där 72 cm breda
    freestylen, har sååå länge väntat på
    att kunna trixxa i lättvind och plana tidigt,
    istället för att ligga på stranden på den svenska sommaren.
    Extremt bra komplement till vågbrädan.

• endy

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 12:03

Det har jag gjort länge tongue.gif men det här var ju något värre
    Mistral Twister 67,3 bred med 117 liter funkar prime

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 12:07

dock hade den lite lite volym för mina 95kg frown.gif :C
    det fanns visst en nackdel, får
    nog bygga en själv så man har 130 liter eller nåt.

• oscar

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 12:18

AHD Maxxride 70DT har ju funnits i ett år..95 kg Albeau brukar tricka omkring med den i lättvind.

• ola-h

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 12:40

Jag har kört den lite för lite än. Med en EVO i stallet blir det inte så mycker “Trancande” för en vågnisse som mig.

Hittills har jag dock bara kört Trance i vågor, med överriggad 4.5 faktiskt. Då funkade den förvånansvärt bra. Samma lugna gång som man känner igen från Starboards vågisar. Jag trodde Trancen skulle vara betydligt studsigare. I vågridningen gör Trancen en bra böttensväng, man har inte samma “snap” i toppsvängen. Mer exakt, att göra små airials, svänga mot vitvattnet eller slajda på toppen funkar men vill man trycka runt brädan i ett kort skär så får man ta i mer än på t.ex. EVO eller Acid. Detta har också en effekt i bottensvängen. Om man gör en “framfotsbottensväng” kommer man förr eller senare till en punkt i svängen då man släpper på trycket i segel och på brädkanten och börjar förbereda kroppen för tillbakasvängen. Här går också trycket över mer mot bakfoten. I denna “mellanfas” kan man med fördel fortsätta svänga mer vertikalt upp mot vågen lite till för att träffa vågen mer vertikalt. Trancen svänger inte lika lätt i den här fasen som t.ex. EVO:n och det är en detalj som gör vågridningen lite stelare.

Backsideridning och hopp med Trancen är väldigt bra, förståss.

Jag kommer med mer info när jagkört brädan mer.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 13:14

En AB+ på 5,0 kg och 77 l, rockar fetare (ryttlar mer) än en Evo på 6 kg i Apelviken i morrn
    Den där tvister 117 planar ju inte så tidigt, men den kanske funkar om man tycker det är kul att göra 1000 st 360 /Benke

• ola-h

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 13:23

Det är möjligt, Benke. Det är i och för sig inte säkert att någon EVO kommer till Varberg utan den kanske stannar i Åsa.

AB+ har förresten också kortare brädor på gång. Skoj är också deras nuvarande minsting 7’7″/231 och 58 liter.

• dude

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 13:52

Håller med att freestylebrädorna här har blivigt en hel del bredare och tunnare än förra året, igen! Det börjar bli extremt. Undrar om andra tillverkare hänger med på den här trenden. Jag kommer definitivt att vara intresserad av någonting i väg av den största eller näst största freestylen.

Bredd på 72 verkar bra med bara 108 liter. De stora volymerna har vart avskräckande förut! Och jag väger då 72 för er som undrar.

/Niklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard 2004!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.